ביקורת: מכוניות 2

"מכוניות 2".

"מכוניות 2".

"מכוניות 2" מבית פיקסר מגיע אלינו שבועיים אחרי "קונג פו פנדה 2" מבית דרימוורקס. לעומת אולפני דרימוורקס שמרבים להפיק סרטי המשך לסרטים המצליחים שלהם ("שרק", "מדגסקר", "קונג פו פנדה"), פיקסר הפיקו עד היום שני סרטי המשך בלבד, שניהם ל"צעצוע של סיפור". מאז יציאתו של הסרט הלא-מדהים "מכוניות" הראשון ב-2006, מוצרים נלווים שלו הרוויחו סכום מדהים של שני מיליארד דולר בשנה (!!!), כל שנה! זו יכולה להיות אחת הסיבות שהוחלט בפיקסר שמכל הסרטים המצליחים שלהם, יזכה "מכוניות" (2006) לסרט המשך ולא "משפחת סופר-על" (2004) שהצליח יותר ופשוט מאוד למצוא לו עילה ועלילה להמשך, או "מוצאים את נמו" (2003) שהפך לסרטם המצליח ביותר אחרי "צעצוע של סיפור 3" (2010). העובדה שבמאי ויוצר "מכוניות", ג'ון לסטר, הוא ראש החברה בוודאי תרמה לכך גם כן.

שני סרטי ההמשך של "צעצוע של סיפור" היו טובים כמו הסרט הראשון. "מכוניות" הראשון היה ארוך מדי, משעמם לפרקים וצפוי, הדבר הטוב ביותר בו היה האנימציה. לכן מראש עלה הסיכוי של "מכוניות 2" להיות טוב ממנו, ולאכזבתי הרבה: הוא דווקא גרוע ממנו! עלילת הסרט לא מספיק מעניינת, וכשהסיפור אינו העיקר – ההומור אמור למלא את החסר, אך גם את זה אין – לא כל כך בגלל שמנסים להצחיק ולא מצליחים, אלא שלא-ממש ניסו. ושוב נדבר על כך שהתלת מימד מיותר? הוא מיותר. אך לזכות פיקסר יאמר שהם דואגים להגביר את בהירות התמונה בידיעה שהמשקפיים מכהים את הראייה. בארץ מוקרן הסרט בתלת מימד בעברית ובאנגלית, ובהקרנות רגילות בעברית בלבד.

אל השחקנים אוון וילסון, בוני האנט וטוני שלאוב מהסרט הראשון מצטרפים בעיקר צוות שחקנים בריטי הכולל את מייקל קיין, אמילי מורטימר, אדי איזארד וג'ון טורטורו האמריקאי. לא ציינתי שחקן-קומיקאי נוסף מהסרט הראשון, את Larry the Cable Guy (כן, ככה הוא מכנה את עצמו: לארי איש/טכנאי הכבלים). כי הוא לא מוכר בארץ, ועל אף שהוא תופס את התפקיד הראשי בסרט הזה! בתפקיד הראשי לא ספידי מקווין (וילסון) אלא מטור הגרר: דמות האידיוט היא דמות משנית מושלמת, אך להציב אותה כדמות ראשית היא טעות יסודית.

"מכוניות 2".

"מכוניות 2".

ב"מכוניות 2" ספידי מתחרה בגרנד פרי עולמי ששלביו מתקיימים ביפן, באיטליה ובאנגליה כשיריבו העיקרי הוא איטלקי (טורטורו), בעוד מטור נקלע בעקבות טעות בזיהוי, כמובן, לפרשת ריגול בינלאומית אודות תחליף לדלק שבו משתמשות המכוניות המתחרות במירוץ.

שבעת הסרטים של פיקסר מאז 2003, להוציא את "מכוניות" (2006), היו מועמדים לאוסקר על התסריט וזכו בפרס סרט האנימציה הטוב ביותר. "מכוניות 2" צפוי ללכת בעקבות הסרט הראשון: לא יהיה מועמד על התסריט, ואם יהיה מועמד בקטגוריית סרט האנימציה הטוב ביותר, לא יזכה בו. אך מה שחשוב לפיקסר (קרי: הוליווד) יותר מכל הוא הסכום שהסרט יכניס ויש לשער שהסרט יצליח, יעשה קופה נאה ויעלה עוד יותר את המכירות ברחבי העולם של מיליוני המוצרים הנושאים את דמויות הסרט, כולל שלל הדמויות החדשות השונותו שמאכלסות אותו.

לפני הסרט מוקרן סרטון קצר בכיכובן של הדמויות האהובות והמוכרות מסרטי "צעצוע של סיפור", כשהם מבלים בחדרה של בוני. למרבה הצער והאכזבה, גם הסרט הקצר הזה די סתמי, בוודאי בהשוואה לסרטונים שהקדימו את הסרטים שלהם בשנים האחרונות. תיקון [בתאריכי היציאה]: ב-2013 נזכה לראות את "מפלצות באוניברסיטה", סרט המשך ל"מפלצות בע"מ" (2001) החביב, ובשנה הבאה פיקסר, שכל סרטיהם מצליחים בקופות, ינפיקו סרט מקורי בשם Brave ("אומץ").

דירוג: ★★☆☆☆

מכוניות 2
ארה"ב, 2011
הפצה: פורום פילם, החל מה-23.06.2011 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
ג'ון לאסטר
בראד לואיס
תסריט:
בן קווין
ג'ון לאסטר
בראד לואיס
דן פוגלמן
משחק:
אוון ווילסון
מייקל קיין
אמילי מורטימר
אדי איזארד
ג'ון טורטורו
לארי הכייבל גאי
ג'ו מונטגנה
תומאס קרצ'מן
פיטר ג'קובסון

[…] ולאהבה בולטת מצד הקהל בהמשך דרכו בקופות. עם זאת, כפי שיונתן ציין בביקורת שלו, ה'מסביב' לסרט זיכה את פיקסאר והחברים בהון […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?