מקבץ המלצות סינמטקים 23.06-29.06.11: פסטיבל הקולנוע האוסטרלי

"תותי בר".

"תותי בר".

אירועים מיוחדים

פסטיבל הקולנוע האוסטרלי 2011
26.6 סינמטקים ירושלים, תל אביב, חיפה

פסטיבל הקולנוע האוסטרלי 2011 (ה-8 במספר) יפתח השנה עם הסרט "כלב אדום" (Red Dog) של קריב סטנדרס על פי ספר השואב מאירועים אמיתיים שכתב לואי דה-ברנייר, ובנוכחות מפיק הסרט נלסון ווס. לצד סרט זה שגם הוקרן בפסטיבל ברלין, יוקרנו 6 סרטים עלילתיים נוספים מאוסטרליה ועוד 3 סרטי תעודה:  קומדית האימה "הנאהבים" (או "האוהבים" תלוי את מי שואלים), הקומדיה "ג'וסי", הדרמות "לו" , "הצלה", "גריף הבלתי נראה" ו"מתחת לגבעה 60", והתיעודיים "הקונצרט של גב' קרי", "לא בדיוק הוליווד" ו"מגע".

סרטים מומלצים

"M – הרוצח ביננו" (1931)
27.6 סינמטק ירושלים, 19:00

על פי האירועים החדשותיים של "הרוצח מדיסלדורף", עוקבת העלילה אחרי עיר שלמה השרויה בחרדה מפניו של רוצח סאדיסטי שנוהג לטבוח בשיטתיות ילדות קטנות (אחת מהן היא חנה מרון הישראלית) והמשטרה עומדת חסרת אונים. רק אנשי העולם התחתון הם אלה הלוכדים את הגבר נעים ההליכות לכאורה, שאינו מסוגל להתגבר על דחפיו המטורפים. סרטו המפורסם של פריץ לאנג צולם כולו אגב באולפן, למרות שהבניינים בנופיו הם משתתפים פעילים בעלילה.

—–

"תותי בר" (1957)
28.6 סינמטק חולון, 20:30

מסע פיסי ופסיכולוגי של הדמות הראשית, פרופסור מזדקן, רופא, שיוצא לקבל תואר כבוד על פעילותו המדעית. בדרך, בעקבות חלומות הפוקדים את שנתו, בוחן הפרופסור מחדש את חייו ואת ההחלטות שקיבל על עצמו. בחינה פסיכולוגית מעמיקה של מהותנו כבני אדם. זוכה פרסים בפסטיבלי ברלין וונציה ובפרס גלובוס הזהב לסרט הזר הטוב של אותה שנה. הסרט מתורגם במיוחד לקראת ההקרנה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?