מקבץ המלצות סינמטקים 01.07-06.07.11

"אנדנטה". שרה אדלר, דידי פייר.

"אנדנטה". שרה אדלר, דידי פייר.

קולנוע ישראלי

"רעות" (2011)
1.7 סינמטק חיפה, 14:00

הבמאית סיגל עמנואל תיעדה במשך ארבע שנים אחר נערה בשם רעות, שהתגלגלה בין מוסדות ולבסוף נפלטה לרחוב. בהיותה בת 17 בלבד, ילדה רעות את בנה הראשון והוא נלקח ממנה מיד על ידי שירותי הרווחה. היא נאבקת במדינה לבדה על אחזקת בנה, ומכירה במקביל גבר פלשתיני ונישאת לו, עוברת לגור בכפר ערבי ויולדת שני ילדים נוספים. לאורך הדרך היא פוגשת אנשים שמנסים לעזור לה אך גם מנצלים לא מעט את הנערה האבודה.

—–

"לאה גולדברג בחמישה בתים" (2011)
2.7 סינמטק תל אביב, 11:30

בסוף מאי 2011 ציינה ישראל יום הולדת מאה ללאה גולדברג. היא הייתה משוררת, חוקרת, מחברת ספרי ילדים, מחזאית, מתרגמת מבריקה, והותירה אחריה כמאה ספרים שנקראים עד היום. הסרט הוא הצדעה תיעודית לאחת המשוררות האהובות והמפורסמות בישראל, והוא מספר את סיפור חייה ויצירתה דרך חמישה בתים, ובאמצעות שיחות עם חבריה, ארכיונים ותמונות סטילס, שירה ופזמונים, טיפוגרפיה אמנותית ווידיאו ארט.

—–

"פלעטשקס" (2011)
2.7 סינמטק תל אביב, 11:30

תיעוד חמש נשים אינטליגנטיות ורב גוניות בגיל שבעים-שמונים פלוס המנסות בעזרתה של הכוריאוגרפית גלית ליס, להעלות מופע מחול מקצועי ללא פשרות, העוסק בתהליך ההזדקנות וביחס החברה אליו.

—–

"רחוקים" (2001)
2.7 סינמטק תל אביב, 15:00

מעקב בן שנתיים וחצי אחר משפחה של פלשתינים החיים בדוחק בשכונת נווה שאנן בתל אביב, אשר אב המשפחה היה משת"פ בעברו שאינו רלוונטי עוד עבור המדינה, וכעת נלחם לשמור על משפחתו מפני התפוררות ולקבלת הכרה על תרומתו הביטחונית.

—–

"מחיר זה מחיר" (2010)
3.7 סינמטק חיפה, 18:00

במשולש הרחובות בן יהודה – קינג ג'ורג' – דרך יפו בירושלים, התרכזו במהלך העליה החמישית עסקים אלגנטים של היקים העולים ושררה אוירה אירופאית. בחלוף השנים תפסו את מקומם הפרסים והמשולש האירופאי הפך לבזאר פרסי.

—–

"אנדנטה" (2010)
5.7 סינמטק תל אביב, 21:30

סרטו של אסף תג'ר מספר על חולמת אחרונה (שרה אדלר) שנשארה נטולת שירותי המפעל של מר טרייר שמוכר חלומות להמונים המשותקים מפחד ומנדודי שינה. כאשר גם היא מצטרפת למר טרייר, האהוב שלה מגלה כי חלומותיה עשוים להפוך לקהים ומשעממים ומנסה להציל אותה מגורל זה.

קולנוע עולמי

"נאום המלך" (2010)
2.7 סינמטק תל אביב, 13:00

סרטו זוכה פרס האוסקר של טום הופר חביב ומשעשע, ומספר אודות הדוכס מיורק, אלברט (ברטי), בנו הצעיר של המלך ג'ורג' החמישי שסבל מגמגום ונאלץ למצוא דרך להתגבר עליו על מנת לשאת נאום לאומה הבריטית עם עלייתו למלכות במקום אחיו הגדול.

—–

"עלייה לשמיים" (1977)
3.7 סינמטק תל אביב, 20:00

סרט המלחמה של לריסה שפיטקו נחשב לאחד הסרטים הסובייטים החשובים על מלחמת העולם השניה (כמו גם סרטו של בעלה, אלם קלימוב, "צא וראה") וקטף את פרס דב הזהב בפסטיבל ברלין. שנתיים לאחר השלמתו ובעוד עובדת על סרט אחר, "פרידה", היא נהרגה בתאונת דרכים (ובעלה השלים את הסרט שיצא ב-1981) יחד עם צלם הסרט, ולדימיר צ'וחנוב. הסרט מספר על צמד פרטיזנים הנופלים בשבי הגרמני ונחקרים על ידי משתף פעולה רוסי. האחד לא מוותר על טוהרו ומשווה רבות בידי הסרט לישוע; בעוד השני מחליט לשרוד בכל מחיר.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?