ביקורת: הממלכה / The Kingdom

הממלכה

"הממלכה" נותן מבט דרמתי על היחסים הבעיתיים בין שתי בנות הברית, ארה"ב וערב הסעודית, תחת ענן פיגועי התאבדות ומציאת האחראים למותם של רבים כל כך. אחרי שמסיימים עם הדרמה, מחכה לכם אקשן עוצר נשימה.

פיטר ברג לא נכנס עמוק מדי בסוגית היחסים הבין-לאומיים בין ארה"ב לערב הסעודית החולקות ברית נפט, אך בהחלט מציג את הבעיתיות בהם.

שני פיגועי טרור ממוקדים על הקהילה האמריקאית-הצבאית בערב הסעודית, יוצרים לחץ אטומי משני הצדדים. הצד האמריקאי מתבדל מחקירת הפיגועים כדי להניח לכוחות הביטחון הסעודים לחקור את הענין ולהימנע מהחלשת כוחו של השלטון הנוכחי, אך קבוצה של סוכני ממשלה אמריקאים מיוחדים יוצאת בכל זאת לערב הסעודית, מתוך חוסר אמון בסעודים, במטרה להוות הכוח המפוקח שימצא את האחראים לפיגועים.

הקבוצה מונהגת בידי רונלד פלורי (ג'יימי פוקס), ומונה ארבעה חברים, שכשמגיעים לסעודיה, נתקלים בחומת ההאפלה של הצבא הסעודי. הקולונל פאריס אל-גאזי (אשרף ברהום) נבחר ללוות את הקבוצה האמריקאית בכל מעשיה, ולשמור עליה שלא תגרום בעיות. מבחינת הסעודים, הקבוצה נמצאת רק כראווה.

אבל אל-גאזי לאט לאט הופך לחלק מהקבוצה ומתחיל לעזור להם באמת. כאשר הקבוצה מתחילה להתקדם לעבר מציאת האשמים, הם נקראים לשוב חזרה לאמריקה. בדרך לנמל התעופה הם מופלים ואחד מהם נחטף. הקבוצה תעשה כעת הכל כדי למצוא את חברה האובד לפני שיומת מול מצלמות הטלויזיה בפני העולם כולו.

"הממלכה" מפסיק להיות סרט דרמה עם נגיעות ציניות רק בחלק האחרון שסופר, כאשר החבר נחטף. עד אז מצפה לכם דרמה שטחית על יחסים קרירים בין שתי מעצמות שאמורות להיות בנות ברית. כאשר הדרמה פוסקת והאקשן מתחיל, האדרנלין מתחיל לצוף והמתח גובר.

בין הסנוור מנצנוץ הכוכבים הגדולים של הסרט – ג'יימי פוקס, ג'ניפר גארנר, ג'רמי פיבן וכריס קופר – מבצבץ לו כוכב קטן יותר. אשרף ברהום ("הכלה הסורית", "גן עדן עכשיו") בתור הקולונל פאריס אל-גאזי, ככל הנראה הוא החוליה החזקה בסרט, ומגלם את הדמות שלו בצורה משכנעת יותר, מעניינת יותר ומורכבת יותר. השחקן הערבי-ישראלי בוהק באור זוהר יותר מכל שותפיו לסרט וכאילו מחזיק את כל החלק הדרמתי בסרט על כתפיו.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?