הסרטים הישראלים "בוקר טוב אדון פידלמן" ו"איש ללא סלולרי" לפסטיבל קרלובי וארי 2011

"בוקר טוב אדון פידלמן". שרה אדלר, ששון גבאי, הנרי דוד.

"בוקר טוב אדון פידלמן". שרה אדלר, ששון גבאי, הנרי דוד.

הסרט הישראלי "בוקר טוב אדון פידלמן" של יוסי מדמוני יתמודד בתחרות הרשמית של פסטיבל קרלובי וארי 2011 (ה-46 במספר) הצ'כי. סרט הביכורים הישראלי-פלשתיני "איש ללא סלולרי" של סאמח זועבי יוקרן בפורום הסרטים העצמאיים.

העלילה של "איש ללא סלולרי" מספרת על בני כפר פלשתיני בישראל היוצאים למלחמה בחברת סלולר ישראלית, ובאנטנה שהציבה בכפר. העלילה של "אדון פידלמן" מביאה את סיפורו של פידלמן (ששון גבאי), רסטוראטור קשיש, מוצא עצמו נלחם על הסדנה שלו העומדת בפני סגירה לאחר מותו של שותפו מזה ארבעים שנים. הוא נאלץ להיאבק בנוח בנו (נבו קמחי), אליו התנכר במשך שנים, שמבקש לסגור את הסדנה ולבנות במקומה בית דירות. היחיד שנרתם לעזרתו של פידלמן הוא אנטון השוליה (הנרי דוד), בחור צעיר ואבוד שמסתתר מהעולם בסדנה ומבקש להמשיך את דרכו של פידלמן. פידלמן שכשל בתפקידו כאב לבנו נוח, הופך לדמות אב עבור השוליה. יחד הם מנסים להציל את הסדנה, ובמידה מסוימת גם את עצמם, אך ההתקרבות בינהם באה על חשבון הבן האמיתי.

פסטיבל קרלובי וארי יתקיים השנה בין ה-1 ל-9 ביולי. "איש ללא סלולרי" יוקרן בפסטיבל ירושלים 2011 שיפתח אוטוטו ו"בוקר טוב אדון פידלמן" קטף לא מזמן את פרס התסריט של פסטיבל סאנדנס 2011.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?