ינון קרייז פורש מתפקיד מנכ"ל אנדמול

ינון קרייזהישראלי ינון קרייז פורש מתפקיד מנכ"ל ויו"ר חברת התוכן אנדמול (Endemol) היושבת בהולנד, בתום שלוש שנים. עד למינוי מנכ"ל חדש ימלאו את התפקיד נשיא קבוצת אנדמול מרקו באסטי, וסמנכ"ל הכספים שלה, ג'אסט ספי.

על אף שתלוי מעל ראשה של אנדמול חוב מוערך של כ-3 מיליארד דולרים שהיא ביקשה לאחרונה לפרוס בצורה שונה על פי השמועות, החברה עדין נחשבת לאחת מחברות התוכן וההפקה הגדולות והמצליחות ביותר. היא מפיקה ומפיצה תכנים ללמעלה מ-400 ערוצי טלויזיה ופלטפורמות אינטרנט בעולם, ובינהן "האח הגדול", "אחד נגד מאה", "אל תפיל את המיליון", "101 דרכים לעוף משעשועון", "אפקט הפחד", "וויפאאוט" ו"אקסטרים מייקאובר". ב-2007 היא נרכשה בידי גולדמן זאקס וסילביו ברלוסקוני תמורת 3.4 מיליארד יורו, אז נכנס קרייז לתפקיד. הוא היה בוגר קבוצת התקשורת של חיים סבן, עם תואר במנהל עסקים מאוניברסיטת UCLA בקליפורניה. עוד בעברו גם שותפות בזכיינית ערוץ 2 'קשת', ובעלות פרטית בגובה 50 אחוזים מחברת ההפקה הישראלית קופרמן.

"למרות התקופה המאתגרת שבה ינון הצטרף לאנדמול," מסר דירקטור באנדמול, צ'ארלס אלן, (וגם מנכ"ל ITV לשעבר, ויו"ר EMI, "הוא הצליח להניע חזון אסטרטגי, להנהיג שינוי ולמצב מחדש את החברה לקראת צמיחה עתידית. בהנהלתו של ינון, החברה חיזקה את התפוקה היצירתית שלה, ביזרה את תחומי העסקים שלה, השלימה עסקות מיזוג ורכישה נכבדות, התרחבה מבחינה גיאוגרפית, צימצמה את מבנה העלויות שלה ויצרה קשרים אסטרטגיים חדשים. אנו מודים לינון על הנהגתו בשלוש השנים האחרונות ומאחלים לו הצלחה בעתיד." כל זאת על רקע חילוקי דעות בצמרת אנדמול שככל הנראה גררו את הפרישה של קרייז, המוערכת בפרישה המוסכמת הדדית.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?