שוברי קופות 25.07.11: "קפטן אמריקה" מחזיר את הכבוד לקומיקס

"קפטן אמריקה". כריס אוואנס.

"קפטן אמריקה". כריס אוואנס.

על אף שפסטיבל הקומיקס 'קומיק-קון' מתקיים עכשיו בארה"ב ומאגד אליו את כל חובבי הקומיקס שהיו עשוים להיעדר מבתי הקולנוע, בכל זאת הצליח סרט הקומיקס "קפטן אמריקה" לפתוח בראש הטבלה עם מה שנראה כמו הפתיחה המוצלחת ביותר לז'אנר בקיץ הזה. ואולי קיבוץ החובבים למקום אחד דווקא עזר לו לעודד הגעה משותפת לבתי הקולנוע. הסרט התלת מימדי פתח על פי הערכות עם 65.8 מיליון דולרים בקרב 3,715 בתי קולנוע (וזה עוד עשוי להשתנות עם הגיעם של המספרים הסופיים – למטה או למעלה). זהו סכום צמוד לרווחי ה-65.7 שגרף "ת'ור" בתחילת הקיץ, אבל מבחינת נוכחות הקהל, גבר הקפטן על האחרון מפני שרק 40 אחוזים מצופיו השתמשו במשקפי התלת מימד (ושילמו יותר), לעומת 60 האחוזים שהיו ל"ת'ור".

לעומת הפתיחה הטובה של "קפטן אמריקה", "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק שני" התרסק טוטאלית בשבוע השני שלו ששמו קץ לרשימת השיאים שכבש. הסרט ירד ב-71.6 אחוזים ברווחיו מהשבוע שעבר, וכעת עומדים רווחיו מסוף השבוע על 48.1 מיליון דולרים בקרב 4,375 בתי קולנוע. אל תמהרו לרחם על הקוסם הצעיר לבית האחים וורנר: הסרט גרף בשבועיים בלבד 274.2 מיליון דולרים. שוברי קופות ענקיים מסוגו של "הארי פוטר" השמיני נפלו אגב באחוז צנוע הרבה יותר: "ספיידר-מן 3" הוביל עד כה את השיא המפוקפק הזה עם 62 אחוזים, לעומת "האביר האפל" שירד ב-53 אחוזים.

במקום השלישי בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע פתחה הקומדיה "ידידים פלוס" עם 18.5 מיליון דולרים מכובדים בקרב 2,926 בתי קולנוע, כמיליון פחות מהקומדיה האחרונה על נושא הידידים עם הטבות המין "קשר לא מחייב". "רובוטריקים 3" ירד ב-43.7 אחוזים ברווחיו מהשבוע שעבר, בו אחז במקום השני, וכעת גרף 12 מיליון דולרים בקרב 3,375 בתי קולנוע. בסך הכל ב-4 שבועות גרף הסרט 325.8 מיליון דולרים. ואת החמישיה העליונה חותמת הקומדיה החביבה "איך להיפטר מהבוס" עם ירידה של 34.1 אחוזים אל 11.7 מיליון דולרים בקרב 3,104 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 82.4 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?