"הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק שני" חצה את רף מיליארד הדולרים

"הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק שני". דניאל רדקליף.

"הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק שני". דניאל רדקליף.

הסרט התלת מימדי והאחרון בסדרת הקוסם הצעיר "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק שני" חצה את רף מיליארד הדולרים (1,008,460,000$ על פי הערכות) והפך לסרט התשיעי בהיסטוריה שעשה זאת. הסרט, שנהנה ממחירי כרטיסים גבוהים בהקרנות התלת מימד, עקף את רווחיו של "האביר האפל" – הוא סרטם השני של אולפני האחים וורנר בתשיעיה האקסקלוסיבית.

"אוצרות המוות 2" הצליח לגבור על "רובוטריקים 3" במירוץ להיות הסרט התשיעי שחוצה את הרף הגבוה, על אף שהזה פתח שבועיים קודם. נותרו ל"רובוטריקים 3" עוד כ-17 מיליון דולרים כדי להפוך לסרט העשירי בהיסטוריה שחוצה את הרף. יתרה מזאת, ההישג של "אוצרות המוות 2" הוא בזמן הקצר שנדרש לו כדי לעבור את הרף: 19 ימים, שהם בדיוק הזמן שנדרש לסרט הרווחי ביותר בהיסטוריה "אווטאר", לעבור את הרף (ובסופו של דבר הגיע ל-2.782 מיליארד דולרים).

כ-31.6 אחוזים מרווחי "אוצרות" הגיעו מתוך ארה"ב ועומדים על 318,460,000$. שאר הרווחים הגיעו מחוצה לארה"ב, והם כ-690,000,000$, הרבה הרבה פחות ממה שהיה לסרט הקודם שנכנס לרשימת המיליארדרים ("שודדי הקאריבים 4: זרמים זרים" עם 774 מ"ד).

עוד ברשימה האקסקלוסיבית שלא הזכרתי עד כה: "טיטאניק", "שר הטבעות: שיבת המלך", "שודדי הקאריביים 2: תיבה של איש מת", "אליס בארץ הפלאות" ו"צעצוע של סיפור 3". "שודדי הקאריבים" היא סדרת הסרטים היחידה שהכניסה שני סרטים לרשימה, ואילו "צעצוע של סיפור 3" הוא סרט האנימציה היחיד שנכנס אליה.

שיוכים: שוברי קופות

[…] מהשבוע שעבר ו"הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק שני" חצה את רף מיליארד הדולרים. "קפטן" גרף 24.9 מיליון דולרים בקרב 3,715 בתי קולנוע. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?