קצרים מקומיים – כולם נלחמים: איגוד שח"ם, עידית שחורי, סינמטק שדרות ועוד

עידית שחורי. נלחמת על בית הספר לתסריטאות.

עידית שחורי. נלחמת על בית הספר לתסריטאות.

היות והרבה מהמוזכר במאמר הזה עוסק במלחמות, נפתח דווקא באחת שעוברת בקלות יחסית:

אושר בקריאה ראשונה להגדיל את מערך השידור הדיגיטלי בעלות החד-פעמית "עידן+" בתוך שנה וחצי ל-18 ערוצים. כרגע קיימים בו הערוצים 1, 2, 10, 33 וערוץ הכנסת, ולצד גרסאות HD של ערוצים אלו מדובר גם על כל ערוץ מסחרי חדש שיעלה במסגרת המעבר לרישיונות; כמו גם ערוצים יעודיים וערוצי נישה המתפרנסים מפרסומות, כגון ערוץ 9, 24 וערוץ החדשות היעודי.

—–

מלחמה 1: איגוד שחקני המסך (שח"ם) חבר לסוכנויות השחקנים הגדולות ומאיים בסנקציות כנגד הפקות וחברות ההפקה בארץ, בטענה שהללו פוגעות בתנאיהם של השחקנים על אף הסכמים בנושא, כך על פי וואינט. בין הסוכניות שהצטרפו: זוהר יעקובסון, פרי כפרי, לבנה חכים, סוכנות ADD, לביאה הון, שרית ולורנס, דנה ליטוין, ענת שי, חיים שרגא, רודיקה אלקלעי, דודי שמיר רינת איתן, ואיילה ברק.

—–

מלחמה 2: בית הספר לתסריטאות של עידית שחורי נקלע למצוקה כלכלית קשה ועשוי להיסגר, כל זאת בימים בו הוא אמור לחגוג 15 שנות פעילות. שחורי: "אני עדיין תקווה שמנהל התרבות יחלץ בהקדם על מנת להציל את בית הספר מפני סגירה. אין ספק שבית הספר הוא מפעל חיי והוא השפיע רבות על כל פריחת נושא התסריטאות בישראל." ראוי לציין כי זהו בית הספר היחיד בישראל המלמד אך ורק תסריטאות.

—–

מלחמה 3: סינמטק שדרות מזהיר בהארץ כי אם ימשיך תקציבו לקטון, לא תהיה ברירה לסגור את הסינמטק היחיד הפועל בכל מרחב דרום הארץ. "הקשיים התקציביים שלנו נמשכים כבר הרבה זמן," מסר מנהל הסינמטק בני כהן, "ובמצב הנוכחי נוכל לפעול עוד כמה חודשים, לא יותר מכך. אם לא נצליח למצוא בהקדם תומכים ותורמים, לא נוכל להמשיך בפעילות שלנו." הסיבה, אגב, לירידה בתקציב היא ירידה בתרומות שלו זוכה הסינמטק כמו גם היווסדם של 2 סינמטקים חדשים (חולון ונצרת) אשר גוזרים נתח מתקציב מועצת הקולנוע שלא גדל בהתאם.

—–

מלחמה 4: ועדת איתור המליצה על יוני בן מנחם לתפקיד מנכ"ל רשות השידור, אלא שאגודת העיתונאים עתרה לבג"צ משום ש"מינויו של בן-מנחם איננו אלא מינוי פוליטי פסול".

—–

מלחמה שנגמרה: בית המשפט העליון דחה סופית את תביעתם של חמשת חיילי צה"ל אשר תבעו פיצוים מבמאי הסרט "ג'נין ג'נין" מוחמד בכרי, בגין לשון הרע. השופט יצחק עמית, בהסכמת השופטת מרים נאור, קבע כי "ענייננו בביטוי שקרי ציבורי, ביטוי שקרי שהוא אכן קונקרטי ועוצמתי במעשים החמורים שהוא מייחס לחיילי צה"ל שפעלו במחנה הפליטים בג'נין. עם זאת, הביטוי השקרי נסב על קבוצה בלתי מסויימת, ומכאן שלא עומדת למערערים זכות תביעה בעוולה אזרחית" (ע"א 8345/08).

—–

מלחמה שנגמרה 2: הסכם בין HOT לבין ארגון תל"י האחראי על תמלוגי יוצרים, יזרים תוספת הכנסה עבור תסריטאים ובמאים שיצירותיהם שודרו בהוט בשנים האחרונות. ההסכם יחול על פרויקטים שהופקו מאז 2003 (זאת עבור תסריטאים; עבור במאים מאז 2006 עקב הסכמים קודמים בנושא) ועד סוף 2014, במסגרתו תשלם הוט כ-18-20 מיליון ש"ח באופן רטרואקטיבי ועוד כ-7-8 מיליון ש"ח עבור כל שנה החל מ-2011 ועד תום 2014. התשלום רלבנטי החל מהשידור הראשון ונוגע גם לשידורי ה-VOD.

—–

מלחמה על שם טוב: על פי ספר מאת מאיר דורון וג'וזף גלמן, המפיק הישראלי ארנון מילצ'ן שירת בשורות המודיעין הישראלי ומימן מבצעים שונים בשירות לק"ם (יחידה לקשרי מדע), גוף ביון שפעל תחת משרד הביטחון הישראלי. שיא הבאזז: סיוע לתוכנית הגרעין הישראלי בידיעת הנשיא שמעון פרס.

—–

מלחמה על בראד פיט: מנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי, הודיע על הקמת יחידת-סמך למשרדו, שתפקידה יהיה לפעול לקידום ולביסוס תעשיית הטלוויזיה, הקולנוע והניו-מדיה הישראלית ברחבי העולם. "בימים האחרונים", מסר קדמי, "שחקן הוליוודי בשם בראד פיט צילם סרט על ישראל בעלות של 120 מיליון דולר. רק שהסרט צולם במלטה ולא בישראל". היחידה תתמקד בשלושה תחומים: יצא סרטים ופורמטים טלויזיונים, משיכת הפקות בחו"ל לישראל וקידום תעשית הניו-מדיה.

—–

וכמו הפתיחה, גם נקנח באי-מלחמה: הוראת השעה המאפשרת ל-HOT ול-yes להשקיע 25 מיליון ש"ח מתמלוגיהן בהפקת חדשות, הוארכה לשנה נוספת.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?