מקבץ המלצות סינמטקים 18.08-24.08.11

"בוקר טוב אדון פידלמן". שרה אדלר.

"בוקר טוב אדון פידלמן". שרה אדלר.

אירועים

שבוע קולנוע צ'כי
22.8-30.8 סינמטק תל אביב, חיפה

שבוע הקולנוע הצ'כי יפתח עם הסרט "לידיצה", שפתח ברפובליקה הצ'כית רק לפני חודשיים, ומתאר את המאורע הטראגי בהיסטוריה הצ'כית של תקופת הכיבוש הנאצי, אחרי הפעולה ההרואית של צנחנים צ'כוסלובקיים שהתנקשו בריינהרד היידריך. המפיק והעורך אדם דבוז'ק, יתארח וישוחח עם הקהל על התהליך הארוך של הפיכת הסיפור של לידיצה לסרט – תהליך שהתארך לכמעט שלושה דורות. לצד סרטים בנושאים היסטוריים "טוברוק" והסרט התיעודי "הפטריוטים המנודים של טוברוק" יוצגו בשבוע זה גם סיפורים המשקפים את החיים בחברה הצ'כית העכשווית שדנים בפער הדורות ("ממזרים", "השייטים").

קולנוע ישראלי

"בוקר טוב אדון פידלמן" (2011)
19.8 סינמטק חולון, 21:30
20.8 סינמטק חולון, 21:00

סינמטק חולון ממשיך להקרין אצלו טרום בכורות ישראליות בטרם הוקרנו הסרטים לקהל הרחב בערים אחרות (אם מוציאים את הקרנות האקדמיה, הפתוחות במידה מסוימת גם למנוי סינמטק תל אביב). סרטו המדובר במיוחד של יוסי מדמוני מככב בכותרות כל השבוע, עם ההכרזה על התמודדות של 10 פרסי אופיר כולל פרס הסרט הטוב ביותר, קבלה לפסטיבל טורונטו וקדימון חדש לקראת העליה להקרנות סדירות בשבוע הבא.

קולנוע עולמי

"אישה תחת השפעה" (1974)
23.8 סינמטק חיפה, 19:15
31.8 סינמטק תל אביב, 19:15

לזכרו של פיטר פאלק, יקרינו הסינמטקים את סרטו האהוד ביותר של ג'ון קסבטס בו ג'ינה רולאנדס מציגה את דמותה בהצלחה מצוינת דרך רגעי בדידות, אשמה והתמוטטות.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?