שירות ה-VOD של yes יוצא לדרך

בית הדין להגבלים עסקיים אמר שלשום על חברת הלוין yes, "אנחנו במצב שיש מתחרה אחת ועוד מתחרה נוספת נכה". הדברים נאמרו בהקשר למגבלה של yes בסיפוק שירותי VOD בדומה לאלו של המתחרה, HOT, במסגרת ערר שהגישה חברת בזק במטרה להגדיל את אחזקותיה בחברה. בית הדין הסכים עקרונית להגדלת אחזקותיה של בזק ב-yes, זאת בניגוד לעמדתה של הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן.

באופן מפתיע למדי, הודיעה הבוקר חברת יס כי היא פתרה את המגבלה הטכנולוגית שמנעה ממנה לספק שירותי VOD עד כה. פתרון הבעיה בעצם אומר "תודה, אבל לא תודה" להשתלטותה של חברת בזק על יס ויטרפד את המהלך. מצד אחד, יס היא חברה המפסידה הון תועפות מדי שנה וזקוקה לתמיכתה של האמא בזק; אלא שמצד שני, התחזקותה של חברת בזק בשוק התקשורת, הינה דבר בעייתי למדי, ביחוד כשהשותפה האחרת בחברת יס היא חברת תקשורת נוספת – יורוקום.

יס מכוונת את תחילת שיווק חבילות VOD ללקוחותיה למחצית השניה של שנת 2009, איחור של בערך שנתיים מאז ניתן לה האישור לשדר תכני VOD (שהיה בספטמבר 2007). עד כה הפעילה יס שירות VOD מאולתר יחסית על גבי האינטרנט בשיתוף עם האתר וואלה. היות וכבר שנים מספר מנסה חברת יס להיכנס לשוק ה-VOD, עוד מ-2005 החלה לספק ללקוחותיה ממירים המסוגלים לקלוט שידורי VOD.

אסף רותם מהטוש חישב לפי נתוניה של HOT את מספרם של מנוי yes הצפוים להשתמש בשירות ה-VOD שלה, והגיע לכ-250 אלף מנוים.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?