"שקשוקה" אחת

לאט לאט אנחנו אמורים להאמין שהסרט "שיטת השקשוקה" ישודר בערוץ הראשון. מוטי שקלאר אומר שישודר, המהדורות האינטרנטיות של העיתונים מודיעות שזה כבר שם. הכל כאילו מסמנים "וי" על שידור השקשוקה בערוץ הראשון. אני לא רואה את הקירבה הזו.

מלכתחילה, החל ההד מסביב סרטו התיעודי של העיתונאי מיקי רוזנטל, משום שהזה נתבקש מחברת הלוין yes לערוך שינוים בסרט שלו על מנת שישודר אצלם. yes קיבלה התראות לתביעה מצד כוכבי הסרט בעל כורכם, האחים עופר, ונלחצה. רוזנטל ושותפו להפקה, אילן עבודי, עזבו את yes ועברו למחוזות ניכר במטרה לשדר את הסרט כמות שהוא. האחים עופר לא ויתרו וניסו לטרפד את שידור הסרט גם במחוזות הנכרים, וההד גבר סביב הסרט. בזכות האחים עופר למעשה, ישנו כעת ביקוש רב לסרט בסינמטק תל אביב שם הסכימו להקרינו.

אבל הקרנות בסינמטק זה לא "להגיע לכל העם", שזו כנראה מטרתו של רוזנטל. זה גם בטח לא יזיק שכל העם יתמוך בו בהתמודדויות המשפטיות שלו מול האחים עופר. אז רוזנטל המשיך לנסות לשווק את הסרט, וברשות השידור הביעו ענין לשדר אותו בערוץ הראשון. התקשורת שוב התלהבה, וברשות השידור הוסיפו שמן למדורה עם כל מיני הכרזות והצהרות. אלא שהועד המנהל של הרשות לא מסכים לשדר את הסרט במלואו ודורש עריכה מחדש לקראת השידור בערוץ. והרי זו בכלל הדילמה שעמדה בפני רוזנטל ועבודי כש-yes ביקשו מהם את אותו הדבר, ולבסוף הוחלט להיפרד כידידים.

יתכן שהתמורות שדורשים ברשות השידור שונים מהתמורות שדרשו ב-yes. על כל פנים, אני מקוה שרוזנטל ועבודי ימשיכו לעמוד על שלהם בכוונה לשדר את הסרט בכל פלטפורמה שהיא כמות שהוא וללא שום שינוי.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?