ביקורת טלויזיה: לאהוב את אנה (ערוץ 10)

לאהוב את אנה

"לאהוב את אנה" יכל להיות טוב יותר. הרבה יותר. במקום, הסדרה מציגה בימוי ומשחק ירודים מצד כמעט כל שחקני המשנה. מזל שיש את איבגי.

למען האמת, אני לא חובב גדול של משה איבגי. השחקן עטור הפרסים וההוקרות המתבגר שלנו לא תמיד מצליח לתת לי חוויה הוגנת מהסרט. איבגי גם מאד עיצבן אותי ב"חסר מנוחה" של עמוס קולק, וגם ככה בניתי לי חומת ביצורים כנגד הנשיקות המזעזעות שלו על המסך. ופה, פתאום, עם הזקן המאורך מזה של יהורם גאון ב"המאהב", איבגי קנה אצלי שוב חלקת אדמה. בסופו של דבר, אמנם איבגי לא הצליח לשמש דוגמה טובה לשחקנים לצידו, אבל בעצמו הוא נקודת האור של "לאהוב את אנה".

אנה (יאנה גור) היא צעירה אוקראינית שמחפשת להכיר גבר באינטרנט. עדין לא ממש פגשנו אותה בפרק הפתיחה, אבל לפי הוידאו שהיא פרסמה באתר היכרויות, אפשר לראות שיש בה משהו עצוב. משהו שמנשה (משה איבגי) יכול להתחבר אליו. מנשה הוא אלמן לארבעה ילדים: שלושה בנים ובת. הבכור, דניאל (יואב דונט), מאוהב ולא נאהב; בועז (עפר שכטר) הוא לוחם צבאי שרמנטי; ליה (דניאל קרטס) היא רקדנית מתחילה בעקבות אימה המתה; ויעקב (יואב רוטמן) הוא הילדון החכם לגילו.

בדיוק בשיא המחנק מחייו הנוכחיים, מנשה חוגג יום הולדת 50 ומקבל ממשפחתו מחשב חדש. הגבר ש-12 שנים חי בלי אישה לצידו, פותח את המחשב ישירות לעולם הדייטינג. מוזר? לא בשביל יוצר ובמאי הסדרה, ציון רובין. בכלות דפדפוף מהיר בין עמודי הנשים האוקראיניות באתר ההיכרויות שמצא, מנשה מוצא בדיוק את מה שחיפש: אנה.

רובין מנסה לקחת את "לאהוב את אנה" בפן קליל יותר, רומנטי יותר. לא מדובר על תעשית הזמנת הכלות המפורסמת שרבים הם הארגונים המוחים נגדה, אלא ממש מדובר בהתאהבות דרך מצלמות רשת. העובדה הזו היא לא מה שמפריע לסדרה להיות הרבה יותר ממה שהיא. מה שמפריע הוא הבימוי השטותי והסצינות החובבניות שפרק הבכורה מציג לנו. ילדי פלא כבר ראינו על המסך העברי, כמו תומר שטיינהוף ב"אדמה משוגעת", אבל יואב רוטמן הוא לא אחד מהם. סצינת ההיכרות שעורך רוטמן בין מנשה ובין המחשב היא כמעט השפל של הפרק.

השפל האמיתי קורה בסצינה של עפר שכטר מול המג"ד שלו בהחלטת המבצע הבטחוני. דווקא שכטר, ש"לאהוב את אנה" היתה אמורה להיות אבן דרך נוספת במסלול שלו להיתפש כשחקן איכותי, מציג בסצינה הזו יכולת גרועה לגמרי של משחק בתפקידים חדשים. הילד השובב לא מסוגל לעשות שום דבר אחר? טיפחתי תקוות שווא?

אל תטעו, "לאהוב את אנה" לא רצוף מגרעות. יואב דונט שעושה את הופעת הבכורה הרצינית שלו, הצליח איכשהו לרגש. יש יותר מדי שחקנים ישראלים שהיו מושכים את הדמות של דניאל למקומות קשוחים וגאוותנים יותר, שלא לומר ערסים – ואחר כך מסתבכים עם התפנית הרגשית שמתרחשת. דונט מאזן היטב בין הרוגז המיידי מסיפור האהבה הכושל שלו, ובין הרגשת האכזבה והבדידות שלפתע כובלת אותו.

גם עבודת הסביב של "לאהוב" מצוינת. התאורה, האיפור (שבולט אצל יאנה גור), והצילום של דודי מוסקוביץ' וליאור נורדמן עמוס רפאלי, גם הם מאירים בפן חיובי את הסדרה. ל"לאהוב" יש הזדמנות טובה לכפר על פרק הפתיחה, אם בפרקים הבאים תאמיר את רמת המשחק והבימוי, והופעתה של יאנה גור במרכז העלילה תסב סערת רגשות אמיתית ומעניינת בדמותו של איבגי.

דירוג: ★★☆☆☆

לאהוב את אנה
ישראל, 2008
30 דקות.
הפצה: ערוץ 10, החל מה-01.07.2008 בימי ג' ב-22:00
יוצר:
ציון רובין
שחקנים:
משה איבגי
יאנה גור
עפר שכטר
יואב דונט
יואב רוטנר
דניאל קרטס
רונית יודקביץ'
עידו תדמור

עוזי

יואב דונט אף פעם לא שמעתי עליו אבל ממש התרגשתי מהמשחק

חיפאי

לא ראיתי את הסדרה אבל את יאנה גור ראיתי בגיא פינס בראיון יומיים לפני השסדרה עלתה ואני חייב להגיד שהיא הקסימה אותי.היא הקסימה אותי עד שראיתי בריפיט את הכתבה 5 פעמים על יאנה ב-vod.לא אמרת כלום על המשחק שלה,הוא מספק??

אלי שגב

לחיפאי: יאנה גור מופיעה בפרק הפתיחה רק בתור סרטון וידאו ולא מופיעה ממש כשחקנית מפתח בפרק זה. לפי ההצצה לפרק הבא, נראה שרק אז היא באמת תופיע בסדרה ונוכל לשפוט את המשחק שלה 🙂

עמוס רפאלי

מאיפה המצאת את שני הצלמים
המומצאים של הסדרה
בדוק שוב מי הצלם

אלי שגב

תודה על התיקון.

משתמש אנונימי (לא מזוהה)

הסדרה ירודה ביותר. כמו שציינת יש הבדל שנות אור בין משחקו של איבגי ויתר השחקנים [אם אפשר בכלל לקרוא לקריאת הטקסטים שלהם משחק].
יש הרבה מאד שגיאות בסיסיות בסדרה ונראה שמי שכתב אותה אין לו מושג ירוק מהחיים. למשל הקבוץ למרות החלק המופרט שמראים לשניה מוצג כאילו הוא משנות ה70 זה ממש לא ככה היום.
באוקראינה אף אחד או אחת לא יודעים אנגלית כך שהספור מופרך מלכתחילה . בדרך כלל הבנות האוקראיניות מגיעות לכל מיני מקומות אחרי שתפסו קורבן להתעלק עליו ומשוחחות בשפת הידיים בתחילה. אין להן ברירה והן לומדות מהר את השפה המקומית אבל זה תמיד שבור ועילג ביותר.
בדרך כלל אין להן מצלמה באינטרנט אלא הן מעלות תמונות שלהן באתרים ספציפיים וזה מתרחש בדרך כלל באינטרנט קפה ובטח לא בבית שלהן.
הקיבטצניקים מדברים מצוין אנגלית וזה רחוק מנכון ובטח ובטח שילד בן שבע או שמונה כמו יעקב לא יכול לדבר אנגלית.
מי מממן לרקדנית את הקורס ריקוד שלה אם אין לה כסף לשכר דירה בקבוץ ואיך היא מממנת את הנסיעות לעיר הגדולה לא נראה שהיא עובדת במשהו.
קיצר הכל תפור בתפרים גסים ויאנה גור עדיף שרק תצטלם משחק זה לא השטח שלה

קטי מ

אני אוהבת מאוד מאוד את הסרט לאוהוב את אנה כי יד שם קטעים מושחים אותי וסקסים אנה מאוד מאוד מושחת אותי ובמיוחד את הבנים בכיתה שלי ואני בת 16 וחצי ואני מאוד מאוד הסמח עם אנה תבוא אלי ותיתן לי נשיקה לואתט ממני קטי מ ………..
אני גרה בנס ציונה אם תביאי עם תביאי …

משתמש אנונימי (לא מזוהה)

אני מכיר את יואב רוטמן
הוא דווקא ממש נחמד ומשחק אחלה!

יהודית

הקליפ המפרסם את המשך הסידרה מאוד יפה, כולל קטע הריקוד, כמובן. איך אפשר לראות את כולו?

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?