זכיינית ערוץ 2 רשת ניהלה מגעים לרכישה בידי קשת

רשת, זכיינית ערוץ 2

רשת, זכיינית ערוץ 2

בימים בהם ערוץ 10 עומד בפני סגירה, דווח כי גם זכיינית ערוץ 2 מבקשת לסגור את הבאסטה: הזכיינית 'רשת' ניהלה בשבוע האחרון מגעים עם הזכיינית המובילה בשוק 'קשת' לרכישה בסכום הנאמד ב-200 עד 220 מיליון ש"ח. לפי מתווה העסקה שהוצע, סכום הרכישה יוקצה לכיסוי חובות של רשת, ובעלי המניות הנוכחיים של קשת יהיו בעלי המניות בחברה הממוזגת – אך בעלי המניות בשתי החברות לא הצליחו להגיע להסכמה.

משפחת עופר ואודי אנג'ל מחזיקים ב-51% מרשת (האחרון הזרים לה כמויות כספים רבות בשנים האחרונות למען כיסוי ההפסדים הגדולים שלה), אביב גלעדי מחזיק ב-20%, מיכאל שטראוס מחזיק ב-16% ופולאר תקשורת מחזיקה ב-13%. גלעדי ופולאר ניסו למכור את אחזקותיהם בשנים האחרונות, אפילו כנגד אחריות על חובות החברה בלבד, אך לא נמצאו דורשים – כולל המנכ"ל המכהן, אבי צבי.

מועד הגשת הבקשות לרישיונות עבור הפעלת ערוץ 2 מתקרב, והשיחות על רכישה עשויות להתחדש אז.

[…] לפני כשבועיים (8.11), התכנסה ועדת הכלכלה של הכנסת בראשותו של חה"כ כרמל שאמה-הכהן, לדון בדחית פרעון החובות של ערוץ 10 למדינה. החובות בגובה 60-80 מיליון ש"ח הינם דמי זיכיון ותמלוגים (ולא תוכן) שהצטברו עד 2010, ושהערוץ צריך להחזיר עד ה-1 בינואר, 2012, אך אין לו מאין, לבד ממשקיעיו הקיימים – יוסי מימן ורון לאודר – שאינם מזרימים לו כספים כבר חודשים. הועדה החליטה שלא לדחות את מועד הפירעון, וכרמל שאמה-הכהן טוען שבקשת הדחיה מגיעה מבעלי המניות ה"עשירים, [ש]כל אחד מהם יכול להזרים את הכסף הזה בלי מאמץ מיוחד. לבעלי המניות אין שום נימוק מיוחד למה הם לא מזרימים את הכסף." מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, רמז פעמים אחדות כי בעלי המניות לא יזרימו עוד כספים לאחר שהשקיעו 1.3 מיליארד ש"ח מכיסם הפרטי, אך הם כן מחפשים משקיע חלופי; ואף נודע כי רון לאודר הגיע לארץ כדי לנסות ולקדם מיזוג עם זכיינית הטלויזיה של ערוץ 2, רשת (שביקשה בכלל להירכש בידי קשת). […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?