תמונה: נשות הקולנוע הישראלי של 2013

נשות הקולנוע הישראלי של 2013. צילום: מירי דווידוביץ'

נשות הקולנוע הישראלי של 2013. צילום: מירי דוידוביץ'

41 מבמאיות הקולנוע העלילתי בישראל ומהשחקניות שכיכבו בסרטיהן, התקבצו לטובת צילום קבוצתי ראשון מסוגו, לרגל חגיגות העשור לפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים ברחובות 2013, שיפתח ביום ב' הקרוב (21 באוקטובר). אנשי הפסטיבל דאגו לצרף לתמונה את אלידע גרא (יושבת ולבושה בלבן), שחקנית ("האתמול של המחר") שהפכה להיות הבמאית הישראלית הראשונה עם הסרט "לפני מחר". סרטה של גרא ינעל את הפסטיבל, ויפתח אותו הסרט "רגעים" של מיכל בת-אדם, אשר תקבל השנה פרס מפעל חיים.

כדאי לשים לב כי בתמונה מופיעות רק נשים שיציגו (או יוצגו ב-, לשחקניות מבינהן) סרטים בפסטיבל השנה. כך למשל, מופיעות אפרת כורם, שתקרין בפסטיבל את סרטה הקצר "ברחל בתך הקטנה" מ-2006, ובימים אלה עובדת על סרט עלילתי בשם "בן זקן" (זוכה תחרות פיצ'פוינט של פסטיבל ירושלים 2013); וטל גרניט שתציג את סרטה הקצר "חופש גדול" ונמצאת בשלבי הפוסט-פרודקשן של "מיתה טובה" העלילתי באורך מלא. ומנגד, אינה מופיעה בתמונה רמה בורשטין שביימה את הסרט המצליח "למלא את החלל", שהינו כנראה הסרט הקופתי ביותר בהיסטורית היוצרות הישראליות. בעיני, התמונה אינה שלימה בלי בורשטין ושכמותה. אם בורשטין כלל לא הוזמנה להצטלם, מה זה אומר על הכבוד של הפסטיבל ליוצרות? "אורחות לרגע", הייתי אומר.

המצולמות בתמונה: מימין לשמאל, שורה עליונה, עומדות:
מיכל אביעד, ריימונד אמסאלם, חנה אזולאי הספרי (שמשתתפת בתחרות העלילתית עם "אנשים כתומים"), אורנה רביב, טלי שלום עזר, לאורה ריבלין (שמיצגת יחד עם טלי שרון את הסרט "ההיא שחוזרת הביתה" המשתתף בתחרות העלילתית, ללא יצוגה של הבמאית מיה דרייפוס בתמונה), מיכל בת-אדם, קרן מור, ניצה גונן, יעל טוקר, ריטה שוקרון, טל גרניט, אסתי זקהיים, סיגלית פוקס, טליה לביא, שירה גפן, דנה גולדברג, ג'ולי שלז, מיכאלה עשת, יבגניה דודינה.

מימין לשמאל, יושבות:
נועה אהרוני, אסי לוי, סופי ארטוס, שרה אדלר, מיכל ויניק, וידי בילו (שמשתתפת בתחרות העלילתית עם "פלסטלינה"), קרן ידעיה, טלי שרון, אפרת כורם, תמר ירום, לימור פנחסוב, רותם זיסמן-כהן, אלידע גרא, רוני קידר, הגר בן-אשר, יעל קיים, לי גילת, דאנה איבגי, דינה צבי-ריקליס, לינה צ'פלין, רומי אבולעפיה.

הפסטיבל הנשים יתקיים השנה ברחובות בין ה-21 ל-27 באוקטובר, ועם נעילתו יערך לכבודו אירוע מחווה בן שלושה ימים בסינמטק תל אביב.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?