פורסמו שמות הזוכים בתמיכה בת 5.5 מיליון ש"ח מהקרן לקולנוע ולטלויזיה ירושלים

היום (ג') יפורסמו חגיגית 22 פרויקטים קולנועיים וטלויזיונים חדשים בירושלים שיזכו לתמיכה בהיקף של 5.5 מיליון ש"ח. בטקס חגיגי בסינמטק ירושלים יפורסמו הפרויקטים במעמד עשרות יוצרי קולנוע; יו"ר מועצת הרשות לפיתוח ירושלים, משה ליאון; ויו"ר עמותת הקרן לקולנוע ולטלויזיה ירושלים, רנן שור.

ביוני 2008, הוכרז על הקמתו של המיזם שיפעל לקידום הפקות קולנוע וטלויזיה בבירתנו, והממשלה הקציבה לו 7 מיליון ש"ח לאותה השנה. פעילות המיזם משותפת לעמותת קרן הקולנוע והטלויזיה ירושלים האחראית על בחירת הפרויקטים, ולרשות לפיתוח ירושלים האחראית על ניהולו של הפרויקט, ומאז אותו החודש החלו החיפושים אחרי המועמדים הנכונים לקבלת התמיכה הכספית.

מנהל מיזם קולנוע וטלויזיה ברשות לפיתוח ירושלים, יורם הוניג, בשיתוף עם ועדת יועצים אמנותיים שבינהם אורי סיוון, דני וקסמן, יוסף פיצ'חדזה, טלי הלטר-שנקר ותמר מרום, בחרה את 22 הפרויקטים מבין 173 שהוגשו במספר מסלולים: תסריטים לקולנוע עם "חבילות הפקה", סרטים להשלמת הפקה, פיתוח תסריט לקולנוע, פיתוח סדרת דרמה לטלוויזיה, מסלול תסריטים לקולנוע ללא "חבילת הפקה" ומסלול להפקת סדרת טלוויזיה.

סרטי הקולנוע שיזכו לתמיכה בת 4.8 מיליון ש"ח הם:

"הדילרים" – בימוי: עודד דוידוף, מפיק: מרק רוזנבאום, תסריט: רני דוידוף ושגיא אזולאי. סרט פשע על שני חברים הגרים בשכונת רמות, עובדים בפיצרייה ומשחקים בקבוצת הכדורגל המקומית ואשר חולמים לעשות "מכה" בדרך מקורית. השקעת הקרן: מיליון ש"ח.

"ספר הדקדוק הפנימי" – תסריט ובימוי: ניר ברגמן, מפיק: אסף אמיר, עיבוד לספרו של דוד גרוסמן. נער בן 10 שגופו מסרב להתפתח בונה לעצמו עולם פנימי, על סף השיגעון, שם הוא מנסה להעיר את בלוטת הגדילה הרדומה. השקעת הקרן: מיליון ש"ח.

"סחורה פגומה" – בימוי: איה סומך, מפיקים: יואב רועה ואורית זמיר, תסריט: מיכל ויניק. רפאל שב אל בית הוריו במאה שערים לאחר עשר שנים של גלות חילונית בצרפת ומסתבך בחיי השקר שבין העולמות. השקעת הקרן: מיליון ש"ח.

"משאבי אנוש" – בימוי: ערן ריקליס, מפיק: חיים מקלברג, עיבוד של התסריטאי נח סטולמן לספרו של א.ב יהושוע. מסעו של אדם אל ארץ רחוקה להשיב את אנושיותה של אישה שמעולם לא הכיר, הופך למסע פנימי אל עצמו בו ינסה להחזיר את אנושיותו שלו. השקעת הקרן: 600,000 ש"ח.

"אבניבי" – תסריט ובימוי: שמי זרחין, מפיק: אילון רצ'קובסקי. שלושה אחים ירושלמים מחפשים את זהותם – בירושלים, פריז, מרסיי ואלג'יר, בהווה ובעבר. קומדיית מסע אירונית הנוגעת בנוסטלגיה ובאופן בו זיכרונות מתעצבים על-ידי תמונות ודימויים. השקעת הקרן: 600,000 ש"ח.

"תאנת'ור" (התפוררות) – תסריט ובימוי: תאופיק אבו-ואל, מפיק: אמיר הראל. זוג בורגנים ממזרח ירושלים חווים משבר עמוק בזוגיות ומתוכו מוצאים את הכוח להשלים עם הטרגדיה של עברם ולאהוב שוב אחד את השני. השקעת הקרן: 600,000 ש"ח.

תסריטים שיזכו לתמיכה בת 520,000 ש"ח (40,000 ש"ח לאחד) לפיתוחם לסרט עלילתי הם:

"אני יונה" (דיטה גרי, טלי שלום-עזר דקלה ברקאי ויונתן ארוך)
"רוזה מקטמון ח'" (רונן מנחם)
"סאדה" (חליל אפרת ושחר כהן)
"נוני" (שלומי אלקבץ ויובל אהרוני)
"משפחת חמישה" (אריאל בנבג'י)
"סטאבאט מאטר" (טובה אשר וענת אשר)
"עשרת ימי תשובה" (שרית חיימיאן)
"המורה לעוד" (אופיר דרעי)
"שבעה נקיים" (רעות אקשטיין)
"קפה שוק" (דניאל אביצור)
"קברט תנ"ך" (חורחה גורביץ ואושרה שוורץ)
"רצח בהייאט" (עידו סוסקולני ונעם קפלן)
"התום האחרון" (ציביה ברקאי)

אני בטוח שגם לכם מיד קפצה לעין טובה אשר, הרבה יותר משלומי אלקבץ שכבר עושה צעדים מחוץ למסגרת המשפחתית שלו. אשר היא אחת העורכות הותיקות והמוערכות ביותר בישראל, ולמיטב ידיעתנו, זהו התסריט הראשון לקולנוע שכתבה ויזכה להפקה.

סדרות הטלויזיה שיזכו לתמיכה בת 120 אלף ש"ח (40 אלף לאחד) הן:

"מטמונים" (אלעד חן, עמרי לוי, מיכה שגריר)
"לקחת את ירושלים בהליכה" (יעד בירן ואהוד זקבך)
"צ'ס קלאב" (מתן שיינמן)

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?