ברט רטנר הואשם בהטרדה מינית של 6 נשים

"דרקון אדום". ברט רטנר.

"דרקון אדום". ברט רטנר.

הבמאי והמפיק היהודי ברט רטנר הואשם בידי שש שחקניות כי הטריד אותן מינית, על אחת מהן אף כפה מין אוראלי, כך לפי דיווח ב'לוס אנג'לס טיימס'. זוהי אינה הפעם הראשונה שצצות טענות בנושא נגד רטנר: אחת המרואיינות בדיווח החדש של הטיימס היא אוליביה מאן, שכבר ב-2010 האשימה את רטנר בסדרת מאמרים שכתבה על שיצא מחדר השירותים עירום למחצה והחל לאונן מולה, כשהביאה לו אוכל לקרון שלו כשכיכבה בסרטו "רישיון לגנוב" (2004). בשנה העוקבת התראיין רטנר וחשף כי מאן התיחסה אליו, אך טען כי הוא 'דפק' אותה (banged). מאן תקפה אותו על אימרה זו והוא התנצל והודה ששיקר בתוכניתו של האוורד שטרן. ב-28 באוקטובר פורסם כי גל גדות לא תעניק לרטנר את פרס הכבוד שתוכננה להעניק לו מטעם הקרן היהודית הארצית באמריקה, ויתכן שהדבר נעשה כדי למנוע מהאישה שנתנה כוח לילדות ונשים רבות עם "וונדר וומן", להעניק פרס למי שמואשם בהטרדות מיניות.

בדיווח החדש של הטיימס, המרואיינות הן השחקניות: נטשה הנסטרידג' ("מין מסוכן"), אוליביה מאן כאמור, קתרין טאון, ג'יימי ריי ניומן, ארי סאסקי וג'ורינה קינג. הנסטרידג' סיפרה כי כשהיתה בת 19 בשנת 1990, היא הגיעה לדירתו של רטנר לאירוע בו נכחו אנשים נוספים. היא נרדמה מול הטלויזיה, וכשהתעוררה, גילתה שהיא לבדה עם רטנר. הוא חסם בגופו את דלת היציאה מביתו ומנע ממנה לעזוב, והכריח אותה לבצע בו מין אוראלי. "הוא כפה את עצמו עלי פיזית. בסוף נכנעתי והוא עשה את שלו." טאון סיפרה כי במסיבה ב-2005 הלכה לחדר השירותים ורטנר עקב אחריה וניסה להידחק אחריה לשם.

עוד בכתבה מופיעות חמש עוזרות לשעבר של רטנר כמו גם תגובה מעורך דינו מרטין סינגר, שמסר "יצגתי את מר רטנר במשך שני עשורים, ואף אישה מעולם לא העלתה טענה על הטרדה מינית או התנהגות בלי הולמת. יתרה מכך, אף אישה לא ביקשה או קיבלה כל פיצוי כספי מהלקוח שלי." הענין הכספי ככל הנראה מתיחס להאשמות שספג המפיק היהודי הארווי וויינשטין שקנה את שתיקתן של נשים שהטריד מינית באמצעות כסף.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?