קופות: "סוניק" בלם את "קול קדומים"

"קול קדומים". עומאר סיי.

"קול קדומים". עומאר סיי.

היה זה סוף שבוע מותח יחסית בקופות של בתי הקולנוע בצפון אמריקה, כששררה אי ודאות באשר למנצח בין סרט המשפחה המשלב קיפוד באנימצית מחשב "סוניק: הסרט", לבין סרט המשפחה המשלב כלב באנימצית מחשב "קול קדומים". כשנודע על ההכנסות של יום שישי היה סיכוי גדול שהאחרון יהיה דווקא זה שינצח, אך לבסוף הקיפוד הצליח לבלום את הבכורה של הכלב בהפרש מצומצם של כ-2 מיליון דולרים, על פי הערכות. במקרה של סרט האימה "הילד 2" רשמה אכזבה קלה מהכנסותיו בבכורה.

בצמרת טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע נאחז כאמור "סוניק: הסרט" שאמנם ירד ב-54.7 אחוזים בהכנסותיו (שזה לא הרבה אבל גם לא כל כך מעט) שהתבטאו ב-26.3 מיליון דולרים בקרב 4,198 בתי קולנוע, על פי הערכות. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 106 מיליון דולרים, שזה נגיעה מהמקום הרביעי בטבלת העיבודים למשחקי וידאו שהכניסו הכי הרבה כסף בצפון אמריקה (אחרי "אנגרי בירדס: הסרט" עם 107.5 מ"ד). הפער יצומצם בתור יומיים-שלושה. בשאר העולם הכניס "סוניק" עוד 38.3 מיליון שהצטברו ל-96.5 מ"ד.

אחריו בצפון אמריקה כאמור "קול קדומים" שהכניס בבכורה 24.8 מיליון דולרים בקרב 3,752 בתי קולנוע. זה מפתיע לסרט שהכוכב שלו הוא כלב, ביחס לסרטים אחרים מהז'אנר כמו "נשמה של כלב 2" (8 מ"ד בבכורה) ו"כלב מוצא את הדרך הביתה" (ש.ל.ר, A Dog's Way Home עם 11.3 מ"ד בבכורה). ובכל זאת, יש הבדל מהותי והוא ש"קול קדומים" מבוסס על כלב באנימצית מחשב, מה שהקפיץ את העלויות שלו לכ-135 מיליון דולרים (פי 8 מהאחרים בז'אנר הכלבים)! עם בכורה כזו, והעובדה שהסיפור הוא די אמריקאי עם הנופים של המדינה, קשה לראות את הסרט מרוויח לאולפנים שלו (פוקס-דיסני) הרבה כסף.

"הילד 2".

"הילד 2".

שלישי בטבלת שוברי הקופות של צפון אמריקה ניצב "ציפורי טרף" עם תוספת של 7 מיליון דולרים בקרב 3,565 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 72 מיליון דולרים. אחריו הבכורה לסרט האימה "הילד 2" שהכניסה 5.9 מיליון דולרים בקרב 2,151 בתי קולנוע. זו אכזבה משום שהציפיה היתה שהוא יכניס כ-7 מיליון. וחותם את החמישיה העליונה סרט הפעולה-קומדיה "בחורים רעים לתמיד" עם תוספת של 5.8 מיליון דולרים בקרב 2,972 בתי קולנוע. בסך הכל ב-6 שבועות גרף הסרט 191 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?