קופות: "טנט" חוצה את ה-300 מיליון דולר בעולם אבל טרם הגיע ל-50 מיליון בארה"ב

"טנט". ג'ון דיויד וושינגטון.

"טנט". ג'ון דיויד וושינגטון.

מותחן הפעולה-מד"ב "טנט" של כריסטופר נולן הצליח סוף סוף לחצות את רף 300 מיליון הדולרים בהכנסות מסביב לעולם, אבל בצפון אמריקה לבדה הוא טרם הצליח לחצות את רף 50 מיליון הדולרים. הסרט גרף עד כה 307 מיליון דולרים מסביב לעולם, מתוכם 2.7 מיליון דולרים הגיעו מ-2,722 בתי קולנוע בצפון אמריקה בסוף השבוע האחרון ועוד 11.5-14.2 מיליון דולרים נוספו בסוף השבוע האחרון מ-57-59 ארצות אחרות (המספרים הסופיים טרם הועברו רשמית). אלה מביאים את ההכנסות הכוללות של הסרט עד כה ל-45.1 מיליון דולרים בצפון אמריקה (סופ"ש חמישי) ו-262 מיליון דולרים משאר העולם (בחלק ממנו היה זה סופה"ש השישי עד שביעי).

אחד הנתונים המעניינים ביותר בהקשר של "טנט" הוא אחוז הירידה בהכנסות מהשבוע שעבר. בצפון אמריקה מדובר על ירידה בת 20.6 אחוזים ובשאר העולם על 29 אחוזים, כשמתוכם ישנן מדינות שבהן בהחלט יש במה להתגאות: בבריטניה הסרט ירד ב-4 אחוזים בלבד (!), באוסטרליה ובדרום קוריאה ב-8 אחוזים, ביפן ב-18 אחוזים, בגרמניה ובצרפת 24-25 אחוזים, בעוד באיטליה ירד ב-39 אחוזים. אין נתונים על "טנט" בסין בינתים, אבל היות ובסופה"ש שעבר הסרט צלל שם ב-72 אחוזים אל 1.6 מיליון דולרים, ובסופה"ש האחרון נוספה שם תחרות מצד עוד שני סרטים מקומיים, קשה להגיד שלסין יש השפעה משמעותית על הכנסותיו של הסרט.

אם לחזור לבחון את טבלת שוברי הקופות של צפון אמריקה, אפשר למצוא את ההוצאה מחדש של סרט הקומדיה המשפחתית "הוקוס פוקוס" (1993) מבית דיסני, נושפת בעורפו של "טנט" עם 1.9 מיליון דולרים מתוך 2,570 בתי קולנוע. זה די מדהים לסרט שבשעתו נכשל בקופות, אבל הפך לסוג של קאלט בטלויזיה לכבוד חג ליל כל הקדושים (האלווין) האמריקאי. שלישי בסוף השבוע בצפון אמריקה ניצב "המוטנטים החדשים" עם תוספת של מיליון דולרים מ-2,154 בתי קולנוע, שהצטברו ל-20.9 מיליון דולרים עד כה.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?