הסרט הישראלי "העתיד" עם דר זוזובסקי וריימונד אמסלם יתחרה בפסטיבל טרייבקה 2023

"העתיד". ריימונד אמסאלם, סמאר קופטי.

"העתיד". ריימונד אמסאלם, סמאר קופטי.

דרמת המתח הפוליטית וישראלית "העתיד" של נעם קפלן בכיכובן של דר זוזובסקי, ריימונד אמסלם וסמאר קופטי יתחרה במסגרת העלילתית של פסטיבל טרייבקה 2023 (ה-22 במספר) בניו יורק, ארה"ב.

"העתיד" נסוב סביב 3 דמויות נשיות הנקשרות זו לזו סביב אירועי חיים ומוות; רצח פוליטי והריון פוטנציאלי. ד"ר נורית בלוך (אמסלם) היא פרופילאית פשע שפיתחה אלגוריתם החוזה פעולות טרור יחידניות על מנת לסכל אותן. למרות הפיתוח המבריק, צעירה פלשתינית (קופטי), מצליחה להתנקש בשר החלל והתיירות הישראלי. כדי לתקן את האלגוריתם, נורית צריכה לפצח את אישיותה של המתנקשת. המפגש בין שתי הנשים החריפות מעלה שאלות על עברן, בעוד שהמפגש בין בלוך לבין פונדקאית צעירה (זוזובסקי) מעמת את בלוך עם החלטות לגבי עתידה.

זהו סרטו העלילתי השני של קפלן, בוגר ביה"ס לקולנוע 'סם שפיגל', אחרי "מנפאואר" שפותח ברזידנסי של פסטיבל קאן, המשיך לפסטיבלים בעולם ולפסטיבל חיפה אצלנו. "הסרט, שדובר עברית וערבית," מסר קפלן, "צולם בימים הקשים של שלהי מגיפת הקורונה, מבצע 'שומר החומות', מהומות בירושלים ובערים המעורבות האחרות, ומערכת בחירות מסיתה ומפלגת. כאשר על סט הצילומים, בין צפירת יום הזיכרון לבין מטחי טילים, משתפים פעולה יהודים וערבים, אוהבי אדם ואוהבי קולנוע. פסטיבל הקולנוע של טרייבקה הוא הזדמנות נפלאה להציג את הסרט הזה, ובאמצעותו את פניה (ונופיה) היפים והאלימים של ישראל. את אותה סתירה אכזרית ורבת-יופי של הארץ שלנו ושל עתידנו."

מפיקת הסרט אורית זמיר מ'גם סרטים' הוסיפה: "'העתיד' מציע לצופה מסע מעורר שאלות בטופוגרפיה הישראלית המורכבת ואנו שמחים להביא אל המסך קולנוע ישראלי מאתגר ומלא אהבה למקום."

פסטיבל טרייבקה יתקיים השנה בין ה-7 ל-18 ביוני. "העתיד" בהפקת 'גם סרטים' ובתמיכת קרן הקולנוע הישראלי ומפעל הפיס, הוא הסרט הישראלי היחיד בין 109 הסרטים שהוכרזו שיוקרנו בפסטיבל, מתוכם 93 יוקרנו בבכורה עולמית. 45 מבין הסרטים העלילתיים (41%) בוימו בידי נשים, ומתוכם 19 (68%) מתחרים במסגרות התחרותיות של הפסטיבל.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?