"שומרי הגלקסיה: חלק 3" – ביקורת #1: אפילו לא מבדר

"שומרי הגלקסיה: חלק 3". קארן גילן, דייב בטיסטה, כריס פראט, פום קלמנטיף.

"שומרי הגלקסיה: חלק 3". קארן גילן, דייב בטיסטה, כריס פראט, פום קלמנטיף.

"שומרי הגלקסיה: חלק 3" הוא האחרון עם צוות השחקנים הנוכחי, ומזל שכך, כי מפחיד לדמיין לאן זה יכול להידרדר עוד יותר. לסרט הראשון נתתי את הציון 3.5, לשני 3, ולזה אני נותן 2. הוא לא איום ונורא כמו שיש בו עומס אדיר של דברים מיותרים, כשלים ובעיות שמונעים ממנו אפילו להיות מבדר. (והאם עוד יש צורך לציין שאין שום סיבה לצפות בסרט בתלת-מימד?)

אתחיל בחלק החיובי, הבסיס לעלילה. לשם שינוי לא מדובר במשימה להצלת העולם/כוכב לכת שלם אלא במשהו אישי יותר. רוקט (בקולו של ברדלי קופר בדמות הטובה ביותר שלו) נפגע והצוות הנאמן, בהובלת פיטר קוויל (כריס פראט), יעשה הכול כדי להצילו. גם האיפור מוצלח והיצורים שנוצרו במחשב, בעיקר רוקט.

בניגוד לסרט הראשון, שהיה מבדר והצליח לאזן יפה בין הדרמה, הפעולה והקומדיה, פה האיזון לא קיים, זה לא עובד, ולא עוזר שגם ההומור פחות טוב והבדיחות צפויות. אפילו אין קטע פעולה מוצלח. מזכירים את הספיישל לחג מולד, עם קווין בייקון, שצולם יחד עם הסרט הזה; ה"ספיישל" הלא מיוחד היה סתמי במיוחד, בקו ישיר לסרט הזה.

מה לא בסדר? רשימה חלקית: הילוך אטי מיותר, שימוש נוראי במוזיקה, לא ברור בשביל מה יש את אדם וורלוק (ויל פולטר) ואת אמו (אליזבת' דביקי) בסרט, והוא גם מאמץ איזה יצור דמוי-כלב. בכלל, יש סרטי טבע עם פחות בעלי חיים ויצורים מאשר בסרט הזה. איזשהו שיגעון לא ברור נכנס בג'יימס גאן, התסריטאי והבמאי. גם לא עובד כשמסבירים בדיחה, למשל: דראקס (דייב בטיסטה) אומר שהוא מחקה קוף, זה בכלל לא נשמע כמו קוף, ואז מנטיס אומרת: "זה קוף?". יש הרבה יותר מדי שקורים בלי סיבה, לא מנומקים כמו שצריך. והנבל והאנשים שסביבו לא מעניינים או מוצלחים. ניית'ון פיליון כאיש ביטחון מעט מצליח להציל את המצב בגזרה הזאת.

מתוך 149 הדקות של הסרט אפשר היה להוריד את כל הפלאשבקים שנוגעים לרוקט (משהו כמו 40 דקות?) וזה היה רק לטובתנו. אולי יכול היה להיות מעניין מאין הוא הגיע, אבל לא עם הסיפור שנבחר, גרסה גלקטית לסיפור של צער בעלי חיים (מה עם התחשבות בקהל?!), שגם לא באמת מסביר איך רוקט הפך להיות מי שהוא (אבל יש תירוץ קלוש לשם שאימץ לעצמו).

"שומרי הגלקסיה: חלק 3". צ'וקוודי איווג'י.

"שומרי הגלקסיה: חלק 3". צ'וקוודי איווג'י.

אחרי כל זה, לא אמור להפליא ששני הקטעים הנוספים, בתחילת כותרות הסיום ואחריהן, כל כך גרועים, לא מבדרים או מצחיקים. בראשון שבהם רומזים לצוות החדש של שומרי הגלקסיה, שאין שום סיכוי שבעולם שיוביל סרט עתידי, ובשני קטע שלכנותו "סתמי" תהיה מחמאה, לפחות הוא קצרצר, בניגוד לסרט עצמו.

דירוג: ★★☆☆☆

שומרי הגלקסיה: חלק 3 (ארה"ב, 2023)
בימוי: ג'יימס גאן | תסריט: ג'יימס גאןדן אבנטאנדי לאנינג | משחק: כריס פראטדייב בטיסטהבראדלי קופרקארן גילןפום קלמנטיףוין דיזלאליזבת' דביקיזואי סלדנה
הפצה: פורום פילם, החל מה-04.05.2023 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?