"שומרי הגלקסיה: חלק 3" – ביקורת #2: כל שמתרחש מאולץ וחסר חן

"שומרי הגלקסיה: חלק 3". דייב בטיסטה, כריס פראט, קארן גילן.

"שומרי הגלקסיה: חלק 3". דייב בטיסטה, כריס פראט, קארן גילן.

"שומרי הגלקסיה: חלק 3" הוא עוד מסמר בארון הקבורה של היקום הקולנועי של מארוול, פרוייקט קולנועי מרשים שאיבד את הכיוון וצריך ככל הנראה להסתיים ויפה שעה אחת קודם או במקרה הזה שעתיים וחצי, שמרגישות כמו נצח.

מעולם לא חיבבתי את ג'יימס גאן, שעזב את מארוול והפך לאחראי ליקום הקולנועי של חברת DC. כל סרט שלו נראה כאילו הוא נוצר מתוך האמונה האישית של גאן שהוא הבחור הכי שנון ומגניב ביקום (של מארוול, די. סי. ובכלל). גם פה כמו בסרטיו האחרים לא נראה שהסיפור מעניין אותו, או אולי אין לו פשוט את היכולת להתמקד בסיפור בתוך כל קשקושי המגניבות שלו. יש לציין שרמת השרירותיות התסריטאית בסרט הזה מוגזמת אפילו עבורו.

הפעם במקום להציל את הגלקסיה אנחנו מקבלים את סיפור המקור של רוקט (בקולו של ברדלי קופר) בסדרה של פלאשבקים אינסופיים. רוקט נרדף על ידי מי שיצר אותו (צ'וקוודי איווג'י), שהוא אולי הרשע החלש ביותר בסדרת הסרטים הללו. 90 אחוז מהסרט דמותו צועקת באופן בלתי נסבל ואני יכול להשבע שבשלב מסויים ראיתי את הדמויות מגלגלות עיניים כשהוא מופיע, כמו אומרות, די, תלך, שמענו. אבל אולי אני טועה.

"שומרי הגלקסיה: חלק 3". צ'וקוודי איווג'י.

"שומרי הגלקסיה: חלק 3". צ'וקוודי איווג'י.

חלק נוסף של הסיפור הוא זה בו פיטר (כריס פראט) מתאבל על גמורה (זואי סלדנה) וזה מעניין כפי שזה נשמע. בין לבין יש כמות אין סופית של חיות (אמיתיות ומומצאות), דמויות שלא תורמות כלום לעלילה ושירים שהשילוב שלהם היה מאוס כבר בסרט הראשון ופה זה ממש עולה על העצבים.

כקבוצה שומרי הגלקסיה אף פעם לא היו המועדפים עליי, אבל היו כמה דמויות (גרוט, רוקט, דרקס ומנטיס) שהיו נפלאות והיה תמיד כיף לראות אותם. גם זה נעלם בסרט הזה. גרוט חסר קסם לחלוטין וויזואלית נראה רע מאוד. רוקט כבוי. דרקס לא מצחיק ומנטיס מעייפת. בנוסף לדמויות, שהן כנראה הבעיה המרכזית של הסרט, כל שמתרחש כל כך מאולץ שאין טיפת חן בסרט, בדמויות ובסיטואציות.

"שומרי הגלקסיה: חלק 3".

"שומרי הגלקסיה: חלק 3".

בשלב מסויים מצטרף לקבוצה סוג של כלב מחמד. גרוט ורוקט הראו לנו כבר שהיוצרים ואנשי האפקטים יכולים ליצור דמויות מחשב נפלאות שיהפכו מבחינת הצופה ליצורים אמיתיים וכובשים. אך בהתאם להעדר הקסם בסרט הנוכחי, כך גם הדמות החדשה חסרת אופי, חן או כל איפיון שיהפוך אותה לבעלת ערך. כמוה, הסרט מלא באינספור יצורים שאינם תורמים לעלילה ו/או לאווירה דבר. גודש הוא שם המשחק.

כל השחקנים עושים עבודה סתמית עד גרועה כשבראשם כריס פראט, שצריך לחזור ולצפות בעצמו בסדרה "מחלקת גנים ונוף" כדי להיזכר באיזו קלילות (מצידו של הצופה כמובן) הוא השתמש בקסם הרב שלו.

"שומרי הגלקסיה: חלק 3". כריס פראט.

"שומרי הגלקסיה: חלק 3". כריס פראט.

כדי לשמור על אחדות גם קטעי האקשן חלשים ומבחינה ויזואלית בכלל אין מה לצפות שכן כל סרטי מארוול כבר הפכו בשנים האחרונות לתצוגת תכלית של חוסר השראה.

כפי שכתבתי, סרטיו של גאן כולל "שומרי הגלקסיה" הקודמים אינם חביבים עליי, אבל אני חושב שגם מי שאהב אותם יסכים שהסרט הנוכחי מרגיש כמו החתמת כרטיס ולא כמו משהו שנוצר מתוך מחויבות ליצירה בידורית אמיתית.

דירוג: ★½☆☆☆

שומרי הגלקסיה: חלק 3 (ארה"ב, 2023)
בימוי: ג'יימס גאן | תסריט: ג'יימס גאןדן אבנטאנדי לאנינג | משחק: כריס פראטדייב בטיסטהבראדלי קופרקארן גילןפום קלמנטיףוין דיזל
הפצה: פורום פילם, החל מה-04.05.2023 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?