הסרט ההודי "באוול" באמזון זוכה לגינוי בגין "טריויאליזציה של השואה"

"באוול (ש.ל.ר)". וארון דהוון, ג'נבי קאפור.

"באוול". וארון דהוון, ג'נבי קאפור.

הסרט ההודי "באוול" (ש.ל.ר, Bawaal) 'זוכה' לגינוי משגרירות ישראל בהודו: "השגרירות הישראלית מוטרדת מהטריויאליזציה של חשיבות השואה בסרט," נכתב בהודעה בטוויטר. "ישנה בחירה בעייתית של שימוש בטרמינולוגיה מסוימת בסרט, ואמנם אנחנו מניחים שהיא נעשתה ללא כוונת זדון, אנו ממליצים לכל מי שאינו מודע לחלוטין לזוועות השואה, להחכים בנושא."

הסרט מספר על מורה להיסטוריה (וארון דהוון) שחווה קשיים בזוגיות עם אישתו (ג'נבי קאפור, שניהם מופיעים בימים אלה על המסך הגדול אצלנו עם "רוקי וראני: סיפור אהבה") וגם בעבודה, כשחושדים שהוא לא באמת יודע את מה שצריך בנושא מלחמת העולם השניה. בתגובה, הוא מחליט להציל את נישואיו ואת עבודתו, ונוסע עם אישתו לטיול באירופה אל כל האתרים החשובים ממלחמת העולם השניה: כולל פריז הכבושה, חופי נורמנדי, ביתה של אנה פרנק באמסטרדם והבונקר של היטלר בברלין. כחלק מהמשבר של הזוג, הם מדמיינים את עצמם במחנה ההשמדה אושוויץ, ואף נכנסים לתא גזים, אבל זוועות השואה מתנקזים להתעלפותה של האישה בגלל מחלת האפילפסיה שלה. על אנה פרנק מספר המורה לתלמידיו כי "היא היתה בגילם אבל חייה נגדעו באיבם", על ברלין מספר המורה ש"תדמית שנוצרה בעזרת תעמולה שקרית לא תחזיק מעמד הרבה", וכדי להגיד שכל האנושות חמדנית, דמות אחרת אומרת בסרט "כולנו קצת כמו היטלר, ואיננו מסתפקים במה שיש לנו."

הסרט מוצע למנוי שירות הסטרימינג 'אמזון פריים וידאו'. "אני קצת מאוכזב מהדרך שבה אנשים תופסים [את הסרט]," מסר במאי הסרט ניטש טיווארי בריאיון.

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?