"משפחה אמיתית" – ביקורת: סיפור לא נפוץ ומשחק נהדר

"משפחה אמיתית".

"משפחה אמיתית".

"משפחה אמיתית" הוא סרט דרמה צרפתי שמציג בצורה פשוטה מקרה עצוב על משפחה אומנה.

אנה (מלאני תיירי) ובעלה מגדלים בביתם את שני הילדים הביולוגיים שלהם ואת סימון בן השש, ילד אומנה שקורא לה "אמא" וגר אצלם מאז שהוא בן שנה וחצי. אחרי שנים של היעדרות חוזר לתמונה אביו הביולוגי האלמן של סימון ומשבש את חיי השגרה שהמשפחה היתה רגילה אליהם.

הסרט מ-2021 וזה סרטו היחיד בינתיים של הילד שמגלם את סימון. הוא, כמו הילדים האחרים וכל שאר השחקנים, משחק נהדר וחלק גדול מהסרט הוא מנקודת מבטו. במרכז הסרט הקשר בין אנה לסימון שנכפה עליו שינוי גדול.

"משפחה אמיתית".

"משפחה אמיתית".

הסרט לא דומה בשום אופן ל"אהבה" של מיכאל הנקה על זוג נשוי זקן באחרית ימיו, שבו הוצג בצורה אמינה מקרה עצוב של זִקנה ופרידה, סיפור מהחיים שמתרחש כל יום במקומות רבים בכל העולם, ולא היה בסרט שום דבר מעבר לכך. כמוהו, אמנם הסיפור ב"משפחה אמיתית" פחות נפוץ אך אינו יוצא מגדר הרגיל. זה נושא שלא מרבים לעסוק בו, וסיפורי אימוץ תמיד מעניינים, אבל יש משהו יותר מדי רגיל במהלך הדברים ובדרך הצגתם. אין גם שום דבר מעבר לזה, אין עלילות משנה. טוב שאין דברים מיותרים ומתמקדים בעיקר אבל במקרה הזה זה מדגיש את הרזון של התוכן. הדמויות טובות, מורכבות; התפקיד של הבעל רגיש בצורה שקטה ומאופקת, והסרט מצליח לא להיות יותר מדי מסחטת דמעות ונצלני, שזה חיובי.

דירוג: ★★★☆☆

משפחה אמיתית (צרפת, 2021)
בימוי: פביאן גורג'אר | תסריט: פביאן גורג'אר | משחק: מלאני תייריליס סאלםפליקס מואטיגבריאל פאביאידריס לורנטין-חליפיבסיל ויולטפלורנס מולרדומיניק בלאנק | צילום: ז'וליאן הירש
הפצה: קולנוע חדש, החל מה-21.09.2023 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?