סרטי המשך עם שמות מיוחדים

"ביטלג'וס".

מייקל קיטון הוא "ביטלג'וס", מתוך הסרט מ-1988.

בספטמבר השנה ו-36 שנים אחרי "ביטלג'וס", טים ברטון ומייקל קיטון חוזרים עם סרט המשך שנקרא בשם הנפלא "ביטלג'וס ביטלג'וס". סרטי המשך קיימים מאז המצאת הקולנוע, ומאז שנות ה-80 לשמות של רובם המכריע פשוט מוסיפים את הספרה 2 (או 3 או… הבנתם…). בעוד יש כמה וכמה "חוזר", "מכה שנית" ו"עוד" (באטמן, הפנתר הורוד, 48 שעות), פה ושם לאורך השנים התגלתה יצירתיות בשמות של סרטי המשך.

"שובו של הנוסע השמיני" נקרא במקור Aliens. בסרט של רידלי סקוט ב-1979 היה חייזר אחד על החללית עם סיגוורני ויבר, ובהמשך היא התמודדה עם הרבה חייזרים. לסרט ההמשך שביים דיויד פינצ'ר המשיכו עם זה ו"הנוסע השמיני 3" נקרא במקור Alien3. עם הבאים כבר עברו ל"הנוסע השמיני: …".

"28 יום אחרי" (2002) של דני בויל עם קיליאן מרפי ("אופנהיימר") הצליח מאוד, ופתח את עידן הזומבים בקולנוע ובטלוויזיה. סרט ההמשך "28 שבועות אחרי" (2007) היה הרבה פחות מצליח. ועכשיו דני בויל עובד על טרילוגיית המשך(!), שהסרט הראשון שבהם ייקרא "28 שנים אחרי".

"מצחיקונת". ברברה סטרייסנד.

"מצחיקונת". ברברה סטרייסנד.

ל"מצחיקונת" (Funny Girl) המצוין עם ברברה סטרייסנד עשו סרט המשך מיותר בשם "פאני ליידי" (Funny Lady).

הסרט המצויר הראשון ש"דיסני" עשו לו גרסה חיה היה "על כלבים וגנבים" (במקור: "101 דלמטים"). הסרט מ-1996 עם גלן קלוז הצליח כל כך שהופק סרט המשך, והם קראו לו "102 דלמטים".
בצורה דומה סרטי אושן בכיכובו של ג'ורג' קלוני עלו במספר ואחרי "אושן 11" הגיעו "אושן 12" ו"אושן 13". הפעם השם הכתיב-הניע בצורה מסוימת את העלילה.
סרט הקומדיה על פי הסדרה "רחוב ג'אמפ 21" הוליד סרט המשך שבו פשוט העלו באחד את המספר שבסרט, לכן המפקדה של השוטרים הסמויים עברה מעבר לכביש לכתובת החדשה של "רחוב ג'אמפ 22".

"אושן 13". בראד פיט, ג'ורג' קלוני, מאט דיימון.

"אושן 13". בראד פיט, ג'ורג' קלוני, מאט דיימון.

ב"לפני הזריחה" אית'ן הוק וג'ולי דלפי מעבירים את הזמן בווינה עד הטיסה שלו, תשע שנים לאחר מכן "לפני השקיעה" מתרחש בצרפת, ותשע שנים לאחר מכן חיפשו ומצאו "לפני" נוסף, הפעם "לפני חצות". עברו כבר יותר מתשע שנים מאז, אולי לא מצאו לפני מה לעשות סרט נוסף.

לסרט ההמשך של "2001: אודיסאה בחלל" קוראים כמו לספר ההמשך שלו "2010", השנים שבהן מתרחשות העלילות. הספר השלישי והאחרון, "3001", לא עובד לסרט.
לסרט ההמשך של "בלייד ראנר" הוסיפו את שנת ההתרחשות: "בלייד ראנר 2049". אגב, הסרט מ-1982 התרחש ב-2019. כך גם סרט ההמשך ל"וונדרוומן" נקרא "וונדרוומן 1984". "פנטזיה" המצויר של דיסני מ-1940 לא זכה להצלחה אך צבר מעריצים לאורך השנים. סרט באותו סגנון יצא לבתי הקולנוע ב-1999 וקיבל את השם "פנטזיה 2000".

"בלייד ראנר 2049". האריסון פורד, ריאן גוסלינג.

"בלייד ראנר 2049". הריסון פורד, ריאן גוסלינג.

סרט ההמשך של "טיסה נעימה" נקרא באנגלית Airplane II: The Sequel, ולשני סרטי ההמשך של "האקדח מת מצחוק" קוראים "האקדח מת מצחוק 1/2 2" ו"האקדח מת מצחוק 1/3 33" (מספר סיבובים בדקה של תקליט). סרט ההמשך של "בוראט" נקרא באנגלית Borat Subsequent Moviefilm.

באנגלית המילה Two מבוטאת כמו Too לכן "זאב צעיר 2" הוא Teen Wolf Too ו"תראו מי גם מדברת" זה Look Who's Talking Too. המילה two זה גם "אל" וכך קיבלנו (אבל לא בהצלחה) את Coming 2 America עם אדי מרפי וסרט האימה עם לולאת הזמן "מז"ל טוב 2" נקרא במקור Happy Death Day 2U. ובהפוך על הפוך "טיפשים בלי הפסקה 2" נכתב: Dumb and Dumber To.

סרט ההמשך של "מג'יק מייק" נקרא באנגלית Magic Mike XXL.
ההצלחה הכבירה של "מלתעות" הולידה שלושה סרטי המשך. הסרט השלישי בסדרה הוקרן בתלת מימד ומכאן כמעט היתה מתבקש לקרוא לו Jaws 3-D, מלתעות תלת מימד. הרביעי נקרא באנגלית "מלתעות: הנקמה".
הסרט החמישי של "מת לחיות" נקרא "מת לחיות ביום טוב" (A Good Day to Die Hard).

"מת לחיות ביום טוב". ברוס וויליס, סבסטיאן קוך.

"מת לחיות ביום טוב". ברוס ויליס, סבסטיאן קוך.

ולא ניכנס הפעם לשינוי באיכות של סרטי ההמשך לאורך השנים, סרטי המשך שמתעלמים מחלק מההתרחשויות בסרט המקורי, וסרטי המשך שמתעלים על הסרט המקורי. אולי בהמשך.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?