סרטי הקולנוע של וודי אלן: 50- "עניין של מזל" (2023)

"עניין של מזל". לו דה לאז'.

"עניין של מזל". לו דה לאז'.

"עניין של מזל" הוא הסרט הראשון של וודי אלן בצרפתית. המילה "מזל" מוזכרת הרבה בסרט אבל אין לגורל ולצירופי המקרים שמרצפים את החיים ביטוי מספק בסרט. זהו נושא שמוזכר שוב ושוב בסרטיו של אלן, כולל "מנהטן", "כשתפגשי זר גבוה ומסתורי", הפעם בלי מגדת עתידות.

פאני נשואה בפריז היפה לז'אן העשיר, שהיא לא יודעת בדיוק במה הוא עוסק. כל החברים שלו משעממים אותה, והיא שמחה לפגוש את אלן, שלמד איתה בתיכון ומאוהב בה מאז. אלן הוא סופר צעיר שלא עובד עם מחשב אלא משתמש בדף ועט כדי לכתוב. פאני ואלן שניהם גרושים (היא למוזיקאי, הוא לשחקנית), והרומן שמתפתח ביניהם בלתי נמנע.

אלן הוא עוד סופר בשורה ארוכה ביותר של דמויות של סופרים בסרטים של אלן. הוא אוהב שירה וכמו מייקל קיין ב"חנה ואחיותיה" הוא רוכש ספר שירה למושא אהובתו הנשואה.

"עניין של מזל". לו דה לאז', נילס שניידר.

"עניין של מזל". לו דה לאז', נילס שניידר.

למרכיב הפשע יש פה חלק משמעותי, יותר כמו "פשעים ועבירות קלות", "חלומה של קסנדרה" ו"נקודת מפגש", ולא הצד הקל והמשעשע יותר שב"דני רוז האיש מברודווי", "קליעים מעל ברודווי" ו"תעלומת רצח במנהטן".

כמו ב-19(!) סרטים קודמים, אמא של פאני מפנה את תשומת לבה של בתה על כך שפניה חיוורות. מוזכרים "גאטסבי הגדול" (של פיצג'רלד, הסופר האמריקאי שאלן מרבה להזכיר והיה דמות ב"חצות בפריז") וסימנון, כי בכל זאת אנחנו בצרפת (הוא היה מוחלף בשם אחר לו היה מדובר בסרט שמתרחש בניו יורק). אחד החברים של ז'אן כתב ספר על גוגן, צייר צרפתי ששמו כבר עלה במספר סרטים של אלן.

"עניין של מזל".

"עניין של מזל".

הסרט בן 93 דקות, בדומה לסרטיו האחרונים של אלן. את הסקירות על כל סרטיו הקודמים של אלן אפשר לקרוא כאן ואת הביקורת על הסרט אפשר לקרוא פה.

אילוב

ממליץ לקרוא על הסרט באתר http://www.zivashamir.com
זהו הניתוח הטוב ביותר שקראתי על הסרט הזה, בעברית או באנגלית.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?