ביקורת DVD: קיק אס

מתוך קיק אס.

מתוך קיק אס.

בשנים האחרונות גילו האולפנים ההוליוודים את עולם הקומיקס ובעיקר את הפוטנציאל הכלכלי הטמון בעיבודם לסרטים – לטוב ולרע. בעוד שהרווחנו עיבודים מעולים כגון "השומרים" (הגאוני!!) ו-"300" (כן, שניהם של זאק שניידר), הרי שגם נאלצנו לסבול עיבודים גרועים לקומיקסים מעולים ("סופרמן חוזר", ויש שיגידו גם "ספיידר-מן").

מקומו של "קיק אס" בתוך כל הבליל הזה הוא מעניין מאוד, משום שמדובר בסרט בו הגיבור (אהרון ג'ונסון האלמוני), סתם נער מתבגר בשם דייב, משולל כוחות-על או יכולות מיוחדות – ממש סתם נער רגיל. אבל דייב, בניגוד ליתר הנערים בני גילו, מחליט לעשות מעשה, ולהפוך להיות גיבור על, למרות חסרונותיו, או יותר נכון – היעדר יכולותיו. דייב רוכש באמצעות האינטרנט חליפת צלילה אותה הוא עוטה עת הוא יוצא למסעות עשיית הצדק שלו, הכוללים הצלת חתולים התקועים על עמודים וכיוב'.

הסיפור מקבל חיזוק חיובי, כאשר קיק-אס נתקל בקולגה חדשה (קלואי מורץ), ילדה בת 10, הפועלת בשיתוף פעולה עם אביה לשם מלחמה בארגוני הפשע בעיר. אותה ילדה, בניגוד לקיק-אס, דווקא כן יודעת מה היא עושה, תוך שהיא מפגינה שליטה מרשימה ביותר בכלי נשק ואומנויות לחימה – מה שדווקא די מעניין – לראות ילדה בת 10 מבצעת לא פחות מטבח המוני בחבורת קרימינלים.

מתוך קיק אס.

מתוך קיק אס.

הסרט קיק-אס כולל סצינות אלימות רבות, מרשימות ויזואלית, רובן מאוד גרפיות והצפיה בהן אינה מומלצת כ"כ לילדים. כמו כן, הסרט כולל קטעי הומור חביבים ומנעימים את הצפיה בכל הדם והרצח במהלך הסרט.

נק' החולשה העיקרית של הסרט הינה השתתפותו, אמנם הלא כ"כ מרכזית, של ניקולס קייג' – זה לא שהוא כ"כ גרוע בסרט כמו שאנחנו פשוט לא סובלים אותו עוד הרבה מקודם, סתם מפריע. פרט לקייג' חביבנו, תוכלו לזהות גם את מארק סטרונג המגלם את דמות הנוול הראשי, אשר בניגוד לסרטיו הקודמים, בהם הפגין משחק משובח ואף גנב את ההצגה ("גוף השקרים", "רוקנרולה"), הרי שהפעם אין מה להזכיר אותו בהיבט מיוחד.

כמו כן, ולשם הגילוי הנאות, אודה כי המתנו רבות ליציאתו בדיוידי של קיק-אס, כיוון שבזמן הקרנתו בבתי הקולנוע לא הצלחנו להתפנות לכך, וכבר מצפיה בטריילר הבנו כי בפנינו משהו מיוחד – ממש אהבה מהטריילר הראשון.

דירוג: ★★★★☆

קיק אס
ארה"ב, 2010
117 דקות.
הפצה בדיוידי: פורום פילם, החל מה-18.08.2010 למכירה בדיוידי.
קדימון:

שיוכים: ביקורות DVD
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?