הסרטים הישראלים "השוטר" ו"אחותי היפה" לפסטיבל אנטליה 2011

"השוטר". יערה פלציג.

"השוטר". יערה פלציג.

(עודכן) הסרטים הישראלים "השוטר" של נדב לפיד ו"אחותי היפה" של מרקו כרמל, ישתתפו בתחרות הבינלאומית של פסטיבל הסרטים תפוז הזהב אנטליה 2011 (ה-48 במספר) בטורקיה, שיפתח ב-9 באוקטובר. עיקר עיסוקו של הפסטיבל הוא בקולנוע מקומי, אך לפיד וכרמל הוזמנו להציג את סרטיהם בתחרות הבינלאומית. אני במקומו של לפיד הייתי עונה ב"תודה, אבל אני מעדיף להיות חי גם בבכורת הסרט בארצי שבועיים אחר כך" ומשהו דומה גם מצד כרמל.

"השוטר" מספר על לוחם ביחידת למלחמה בטרור (יפתח קליין), שפוגש עם חבריו לנשק קבוצה רדיקלית, אלימה ויוצאת דומן שמעמתת אותו עם מלחמת המעמדות של החברה הישראלית וגורמת לו למלחמה פנימית בתוך נפשו שלו. לצד קליין מככבים בסרט יערה פלציג, מיכאל מושונוב, מנשה נוי, מיכאל אלוני, שאול מזרחי, מיכאל הנגבי ואסי לוי. "אחותי היפה" מספר על משולש משונה בין ראמה הפרימיטבית ומלאת אמונות תפלות ורוברט בעלה הגס רוח, לרוח רפאים הרודפת אותם בדמות אחותה היפה של ראמה, מרי, שמתה מכאב הנידוי, רק בגלל שהלכה עם צו ליבה וחיה עם ערבי.

סרטו של לפיד הוקרן בפסטיבל ירושלים האחרון, ולאחר הבלאגן עם זכייתו של "עמק תפארת" קטף פרס אך דחה אותו. הוא קטף פרס בפסטיבל לוקרנו ומועמד ל-7 פרסי אופיר. סרטו של כרמל מועמד ל-11 פרסי אופיר.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?