החפרפרת – ביקורת

"החפרפרת". גארי אולדמן.

"החפרפרת". גארי אולדמן.

"החפרפרת" הוא סרט איום, קשקוש מקושקש על פי ספר של ג'ון לה קארה, שבעוד יומיים יחגוג את יום הולדתו ה-80. מזמן לא ראיתי סרט שהקטעים בו כה קצרים והוא מרגיש אטי וסתמי כל כך. צוות השחקנים הבריטי מרשים: גארי אולדמן, קולין פירת', ג'ון הארטטום הארדי, מארק סטרונג, סיארן הינדס, טובי ג'ונס ובנדיקט קאמברבאץ'. הצילום מוצלח, המוסיקה בסדר, וחוץ מזה, אין שום דבר בסרט הריקני הזה.

בהתחלת הסרט יש ניסיון התנקשות ואז בלבול רב בין דמויות, מקומות, זמנים וקטעים הנראים מנותקים זה מזה. אך הידיעה שבארגון הביון הבריטי ישנו סוכן כפול מטעם הרוסים הופכת את העניין למותח ומסקרן.

אבל הסרט שאמור לעסוק בחשיפת חפרפרת בידי סוכן שאולץ לצאת לפנסיה, ג'ורג' סמיילי (אולדמן), לא מציג לנו באמת את החשודים. אנחנו לא במתח מי זה יהיה, כי אנחנו לא מכירים אותם. עושים רעש גדול מאלמטים שוליים בחקירה (שבהם ג'ורג' שולח סוכן צעיר לעשות את העבודה בשבילו, בגילומו של קאמברבאץ'). לפעמים גארי אולדמן נשמע כמו אלק גינס, שגילם את ג'ורג' סמיילי במיני סדרה שנעשתה על פי הספר ב-1979.

"החפרפרת". קולין פירת'.

"החפרפרת". קולין פירת'.

את הסרט ביים תומס אלפרדסון השוודי, שסרטו הקודם היה "הכניסו את האדם הנכון" שעסק בערפדים ונעשתה לו גם גרסה אמריקאית. הסרט ההוא, שהתנהל כמו מדובר בסרט הראשון על ערפדים שנעשה אי פעם, היה חלול כמו "החפרפרת" רק לא גרוע כל כך. הוא לא חידש דבר בסוגת הערפדים, וכמוהו "החפרפרת" שאפילו לא מספק את המינימום הנדרש לסרט שמתיימר להיות מותחן ריגול.

דירוג: ★½☆☆☆

החפרפרת
אנגליה, צרפת, 2011
הפצה: החל מה-17.11.2011 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
תומאס אלפרדסון
תסריט:
ברידג'ט או'קונור
פיטר סטרוהן
ג'ון לה קאר
הפקה:
טים ביבן
אריק פלנר
פיטר מורגן
משחק:
טום הארדי
גארי אולדמן
מארק סטרונג
בנדיקט קומברבץ'
קולין פירת'
ג'ון הארט
סיארן הינדס

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?