ברט רטנר פורש מהפקת פרסי האוסקר 2012

ברט רטנרברט רטנר פורש מהפקת טקס פרסי האוסקר 2012, כך הודיע במאי סרטי הפעולה הלילה. ההתפטרות נבעה מהסתבכות שרק הלכה והתעצמה במהלך הימים האחרונים, סביב הערה שאמר רטנר: "חזרות הן להומואים". קצת קודם לכך, הוא התיחס בגסות לרומן שניהל עם השחקנית אוליביה מאן; ואז כדי לתקן את כל העוול שעשה – התארח בתוכנית הרדיו הפופולרית של האוורד שטרן, וחשף כי דרש מהשחקנית לינדסי לוהן להיבדק מפני מחלות מין כשהיתה "מאד צעירה".

על הערותיו בנוגע להומואים, דווקא עמד רטנר להתגבר ונפגש עם נציגים של הקהילה. בכל זאת הוא לבסוף בחר להתפטר, כשנראה שהראיון עם שטרן היה הקש ששבר את גב הגמל: "התקשרתי אל [נשיא האקדמיה האמריקאית לקולנוע] טום שרק הבוקר [שעון ארה"ב] והתפטרתי מתפקיד המפיק של שידור פרסי האקדמיה ה-84. הרגע בו נתבקשתי לעזור באירוע האוסקר היה אחד הרגעים בהם אני גאה ביותר בקריירה שלי. אבל קשה ככל שיהיה לי, זה יהיה גרוע יותר אם שותפותי באירוע היתה מסיחת דעת לאקדמיה ולאידאלים הגבוהים שהיא מיצגת," מסר.

האקדמיה אישרה את התפטרותו בהודעה לעיתונות, ונשיא האקדמיה שרק מסר: "הוא עשה את הדבר הנכון לאקדמיה ולעצמו. למילים יש משמעות, ויש להן השלכות. ברט הוא אדם טוב, אבל הערותיו היו בלתי מתקבלות. כולנו מקווים כי זו תהיה הזדמנות להעלות את המודעות לנזק שנגרם בידי חוסר זהירות וחוסר רגישות של הערות, ללא קשר לכוונה."

כרגע לא ידוע מה יעלה בגורלו של המנחה הנבחר אדי מרפי, שמככב בסרטו החדש של רטנר "מיליארד סיבות לשוד" והובא על ידו לתפקיד.

גאסר

ועכשיו אדי מרפי גם פורש מהטקס. יוחזר בילי קריסטל לאלתר..

אלי שגב

נכון.
ועוד עדכון טרי (בקרוב המאמר המלא): בריאן גרייזר יפיק במקום רטנר…

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?