רשמי: אדי מרפי ינחה את פרסי האוסקר 2012

"לפגוש את דייב". אדי מרפי.

אדי מרפי, מתוך "לפגוש את דייב".

ההודעה הרשמית לא איחרה לבוא: הבדרן והמועמד לאוסקר אדי מרפי, ינחה את טקס פרסי האוסקר של האקדמיה האמריקאית לקולנוע 2012 (ה-84 במספר). זו תהיה הפעם הראשונה שמרפי ינחה את הטקס, שמופק הפעם בידי ברט רטנר ("אקס-מן 3") ודון מיסצ'ר ויתקיים ב-26 בפברואר 2012 (הלילה שבין ראשון לשני).

נראה שרטנר מנהל יחסים טובים מאד עם כוכב הסרט שביים "שוד המגדל" (ש.ל.ר, Tower Heist) שעתיד לעלות לאקרנים בתחילת דצמבר בארץ. רטנר עתיד גם לביים את מרפי ב"שוטר מבוורלי הילס 4" שנמצא כעת בשלבי פיתוח (עם כוונה לצאת לאקרנים ב-2014). "אדי הוא גאון קומי," מעיד רטנר. "אחד מאנשי הבידור החי הגדולים והמשפיעים ביותר אי פעם. עם אהבתו לסרטים, ההיסטוריה של יצירת דמויות בלתי נשכחות והופעותיו האייקוניות – ביחוד על הבמה – אני יודע שהוא יביא להט, ספונטניות ולב רחב למופע שדון ואני רוצים להפיק בפברואר."

מרפי מסר: "כבוד עצום הוא לי להצטרף לרשימת המנחים המדהימה של פרסי האקדמיה מהופ וקרסון עד קריסטל, מרטין וגולדברג, בין היתר. אני מצפה בכיליון עיניים לעבוד עם ברט ודון על יצירת מופע שיהיה מהנה גם עבור המעריצים בבית וגם עבור הקהל באולם קודאק כשכולנו נחגוג יחד ונכיר בעשיה והתרומות הגדולות לקולנוע בשנה החולפת."

מרפי החל את דרכו בתור סטנדאפיסט בגיל 15, ובגיל 19 הצטרף לקאסט של "סאטרדיי נייט לייב". שלוש שנים מאוחר יותר (1983) הוא קטף פרס גראמי להופעת סטנדאפ מוקלטת הטובה ביותר עבור "אדי מרפי: קומיקאי". סרט המופע "אדי מרפי בגסות" (1987) גרף למעלה מ-50 מיליון דולרים בבתי הקולנוע בארה"ב, אבל עוד חמש שנים קודם הוא הופיע על המסך הגדול עם "48 שעות" (1982) ואז עם "השוטר מבוורלי הילס" (1984). ב-2006 היה מועמד לפרס האוסקר הראשון שלו על "נערות החלומות". מהאקדמיה מודיעים כי הסרטים בכיכובו גרפו יחד למעלה מ-7 מיליארד דולרים. בכל זאת, אני הייתי מעדיף את כריס טאקר (שגם כן עבד רבות עם רטנר, למשל ב"שעת שיא 3").

[…] לא ידוע מה יעלה בגורלו של המנחה הנבחר אדי מרפי, שמככב בסרטו החדש של רטנר "מיליארד סיבות […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?