"העדינות" – ביקורת

"העדינות". אודרי טאטו.

"העדינות". אודרי טאטו.

סרט קטן וחמוד על פי הספר הצרפתי שיצא לאחרונה בתרגום לעברית "העדינות" מאת דיויד פואנקינוס, שעיבד את ספרו רב המכר, וביים את הסרט יחד עם אחיו המלהק סטפאן פואנקינוס. זה הסרט הראשון של השניים כבמאים, והם עושים עבודה טובה מאוד.

"העדינות" היא דרמה רומנטית על נטלי שעובדת במשרד, מחוזרת בידי המעביד שלה ומנהלת מערכת יחסים עם עובד שוודי הכפוף לה. מרכוס השוודי אמנם לא נראה כגבר החלומות הטיפוסי, אך הוא רגיש ומלא חוש הומור. את מרכוס מגלם בצורה נפלאה הבלגי פרנסואה דמיאנס ("שובר הלבבות", "ברוכים הבאים למכס"). אודרי טאטו ("אמלי", "צופן דה-וינצ'י") מגלמת את נטלי- דמות נטולת אישיות, לא כי אין לה אלא שהיא חסרה; ולא ברור במה עוסקים במשרד (זה מכוון אך מעורר ריחוק), וכל מה שעושים שם זה ללכת במסדרונות, לחכות, להיפגש, להכין תיקים ולדבר בטלפון.

"העדינות". אודרי טאטו, פרנסואה דמיאנס.

"העדינות". אודרי טאטו, פרנסואה דמיאנס.

אנחנו לא רגילים לראות בימינו סרט רומנטי, ועוד כזה שמתרחש בהווה, שבו יש חיזור ארוך ובני הזוג לא קופצים מיד למיטה. הבעיה במקרה הזה, שחוץ מהתגובות של האנשים שמכירים את נטלי לאדם שבחברתו היא בוחרת לבלות, אין משהו אמיתי שמונע מהשניים להיות יחד. אנחנו נותרים, אם כן, עם מצבים נחמדים, רגעים משעשעים ולא הרבה יותר מזה. תעבירו את הזמן בכיף עם הסרט, וגם תצחקו בעיקר בזכות הופעתו של פרנסואה דאמינס.

דירוג: ★★★☆☆

העדינות
צרפת, 2011
הפצה: יונייטד קינג, החל מה-12.04.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
דיויד פואנקינוס
סטפן פואנקינוס
תסריט:
דיויד פואנקינוס
משחק:
אודרי טאטו
פרנסואה דמיאנס
ברונו טדסקיני

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?