"מסע אל האי המסתורי" – ביקורת

"מסע אל האי המסתורי". לואיס גוזמן עם מייקל קיין.

"מסע אל האי המסתורי". לואיס גוזמן עם מייקל קיין.

"המסע אל האי המסתורי" אינו עוד סרט ילדים – כזה שרק הילדים יתלהבו מהיותו בתלת מימד – אלא מדובר בסרט די מוצלח אשר חרף עלילה פשוטה וצפויה לחלוטין, מציע חוויה מהנה למדי, הן עבור הילדים והן עבור ההורים או הדודים המשקיענים – בהחלט סרט מומלץ לחול המועד.

באנגלית הודבק לשמו של הסרט גם הכיתוב "מסע 2", ומקורו של המספר "2" נובע כי כביכול מדובר, באופן לא ברור בעליל, בהמשך, בערך, לסרט הקודם, אשר הופץ בארץ תחת השם "מסע אל בטן האדמה", ולמעשה מדובר בשני סרטים נפרדים, ללא קשר של ממש ביניהם, למעט העובדה שבשניהם מדובר במסע למקום סודי ומיוחד, וכן בשניהם מככב ילדון בשם ג'וש האצ'רסון (שהפך למגה-כוכב בימים אלו בסרט "משחקי הרעב"), המשחק דמות בשם שון.

בסרט המסע הנוכחי, שון הינו נער מתבגר ומרדן כמו יתר בני גילו, בעיקר לאור העובדה שהוריו גרושים ואימו נישאה מחדש לגבר אחר (דוויין ג'ונסון או "דה רוק"). בתחילת הסרט אנו רואים את שון מנסה להימלט מהמשטרה הדולקת אחריו בעקבות פריצה שביצע – מה שיכול לרמז על כך כי הגיבור הראשי הינו פרחח מצוי – אך לא כך הדבר כפי שמתברר מהר מאוד, עת מתגלה המניע לפריצה.

"מסע אל האי המסתורי". דוויין ג'ונסון, ונסה הודג'נס, לואיס גוזמן, ג'וש האצ'רסון.

"מסע אל האי המסתורי". דוויין ג'ונסון, ונסה הודג'נס, לואיס גוזמן, ג'וש האצ'רסון.

בכל מקרה, בדרך-לא-דרך (עדיף שלא אגלה בדיוק איך) מגיעים שון ואביו החורג לאי המסתורי, שם הם מגלים עולם שלם שנותר נסתר מעין העולם, ובו יצורים וצמחים מדהימים וכן תופעות טבע מיוחדות – והכל בתלת מימד יפהפה, וזאת עוד נקודה שיש לציין לזכות הסרט לאור עבודת הגראפיקה והאפקטים המדהימה שהושקעה בו, והתלת מימדית בפרט – אשר משדרגות את חווית הצפייה בו.

סיכומו של דבר, מדובר בסרט לא מורכב, זורם ומהנה. אמנם ישנם מספר קטעים מבהילים, אבל לא יותר מידי, ולכן הסרט יתאים גם לילדים קטנים (ביה"ס יסודי בעיקר). הדמויות בסרט הן כמצופה מסרט המיועד בעיקר לילדים – פשטניות ,שטוחות וסטריאוטיפיות ביותר, אולם אם זאת, בהתחשב במטרה ובקהל היעד, בהחלט ניתן לומר כי צוות השחקנים עושה את העבודה נאמנה.

דירוג: ★★★½☆

מסע אל האי המסתורי
ארה"ב, 2012
הפצה: גלובוס גרופ, החל מה-05.04.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
בראד פייטון
תסריט:
בריאן גאן
מארק גאן
ריצ'ארד אוטן
ז'ול ורן
משחק:
ג'וש האצ'רסון
דוויין ג'ונסון
ונסה הודג'נס
מייקל קיין
קריסטין דייוויס
לואיס גוזמן

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?