הרשות השניה מתקצבת 4 מיליון ש"ח להפקות טלויזיה מוקפאות

הרשות השניה לטלויזיה ולרדיומועצת הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו אישרה את המלצת המנכ"ל להקצות 4 מיליון ש"ח לסיום ליוצרים בקידום הפקות טלויזיה, שהוקפאו בעקבות המשבר הכלכלי והירידות בפרסום לזכייניות. ההפקות הזכאיות לתמיכה הן מסוגת הדרמה וסרטי התעודה בלבד.

על פי נתוני הרשות, בחציון השני של שנת 2011, חלה ירידה משמעותית של כ– 12% בהכנסות ערוצי הטלויזיה מפרסום, בהשוואה לאותה התקופה בשנת 2010. במהלך חודש ינואר 2012 נמשכה מגמת הירידה. מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה (שאוטוטו מסיים את תפקידו), הבהיר כי הסיוע ינתן באופן שווה לפרויקטים שיבוצעו על ידי שני הערוצים, והוא ישולם ישירות למפיקים. הסיוע לא יוכר לזכיינים כחלק ממחויבויותיהם השוטפות, ויהווה תמריץ לקידום ופיתוח הפקות ופרויקטים הנמצאים בשלבים שונים של ביצוע (עדיפות לשלבים מתקדמים), על פי אישורה של הרשות ושנחתמו עד פברואר 2012.

לדברי אילן אבישר, יו"ר מועצת הרשות השנייה: "ההתערבות של הרשות השניה והזרמת התקציב לשטח," טוען יו"ר מועצת הרשות, אילן אבישר, "תסייע לטפל ולתת מענה בעת הזו במשבר ולהבטיח את קיומה ושגשוגה של היצירה הישראלית בטלויזיה. פעולה זו הינה חלק מהמאמצים שאנו עושים לשיפור פני המרקע ולוחות השידורים לטובת הציבור."

סמירה הוסיף: "מצב הדברים הקיים יוצר חשש לגבי היכולת ליצר הפקות עתידיות אשר אמורות היו להיראות על המסך בשנים 2013 ו- 2014. הדבר נובע מכך שתהליכי הפקה של תכניות סוגה עילית נמשכים לעיתים על פני מספר שנים, ולכן נדרשת הזרמה כספית כדי לתת מענה לעתיד. פעולה מהירה כפי שהוחלט עליה יכולה לסייע באופן יעיל, מקצועי ורלוונטי."

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?