"חיים של אישה אחרת" – ביקורת

"חיים של אישה אחרת". ז'ולייט בינוש.

"חיים של אישה אחרת". ז'ולייט בינוש.

מי שאוהב את ז'ולייט בינוש אל לו להחמיץ את הסרט הצרפתי "חיים של אישה אחרת". היא נפלאה בסרט שביימה סילבי טסטו, הידועה יותר כשחקנית ("אדית פיאף – החיים בוורוד"). עלילת הסרט היתה משתלבת נהדר בפרק מתוך הסדרה "אזור הדמדומים", והפורמט הקצר היה משרת אותה בצורה טובה יותר מסרט באורך מלא.

"חיים של אישה אחרת" מעניק הצצה לחייה של מארי (בינוש) עד שהיא פוגשת את פול (מתייה קסוביץ' מ"אמלי" ו"מינכן"), ולמחרת המפגש עמו מארי מתעוררת בסביבה זרה: בדירה יוקרתית שהיא לא מזהה, עם עוזרת בית שהיא לא מכירה ו… עם ילד כבן עשר שקורא לה "אמא". כמו התעוררה מתרדמת בת חמש עשרה שנה לתוך חייה של אישה אחרת.

בין השאר מגלה מארי שפול, הגבר שהתאהבה בו ביום האחרון שהיא זוכרת מעברה, הוא אבי בנה ובעלה שכבר אין ביניהם אהבה. אחרי פרק התגובות של מארי לשינויים בחייה ואי ידיעתה את המציאות העכשווית (חלקו משעשע מאוד), הקטעים הטובים ביותר בסרט הם אלו בין בינוש לקסוביץ'. היחסים המורכבים בין שתי הדמויות, הקסם האישי שכל אחד מהשחקנים מביא והקשר ביניהם פשוט נפלא.

"חיים של אישה אחרת". ז'ולייט בינוש, מתיו קסוביץ'.

"חיים של אישה אחרת". ז'ולייט בינוש, מתיו קסוביץ

הסרט מבוסס על ספר צרפתי, וסביר להניח שלו היה מדובר בסרט אמריקאי הדמות הראשית היתה של גבר וצעיר יותר בכמה שנים טובות. דרך אגב, בינוש מעט מבוגרת לתפקיד, ורק מכיוון שמציינים בסרט את הגיל של הדמות הראשית. בגרסה אמריקאית גם היו מוצאים סוף יותר ברור, וזה רק אחד הדברים שחסרים לסרט. מלבד העיסוק ביחסים בין מארי ופול, יש עלילת משנה משנית מדי הנוגעת להורים של מארי. מארי מגלה שהיא התעוררה לתוך מישהי שאנשים בעבודה חוששים מפניה, שעוזרת הבית שלה כלל לא מכירה, שלא נמצאת בכלל עם בנה היחיד, והיא לא אוהבת את זה. אך גם סיפור שלה עם אחד מעובדיה לא מגיע למיצוי אמיתי, לסגירה מספקת.

דירוג: ★★★☆☆

חיים של אישה אחרת
צרפת, לוקסנבורג, בלגיה, 2012
הפצה: סרטי אורלנדו, החל מה-05.04.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
סילבי טסטו
תסריט:
קלייר למרשל
סילבי טסטו
פרדריק דגל
משחק:
ז'ולייט בינוש
מתיו קסוביץ'
אור אטיקה
דניאל לברון
ורנון דובטשף

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?