שוברי קופות 17.11.08: ג'יימס בונד מחזיר לימי האביר האפל

רק בשבוע שעבר התברג "מדגסקר 2" למקום הרביעי בטבלת סופי השבוע הראשונים הרווחים ביותר ב-2008, וכבר הודח ממקומו. על פי הערכות, סרט הג'יימס בונד החדש, "קוואנטום של נחמה", גרף כ-70.4 מיליון דולרים בארה"ב, וחוץ מכמובן לשלוט בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע האחרון, עלה למקום הרביעי בטבלת סופה"ש הראשונים הרווחים של 2008. לפניו באותה טבלה נמצאים רק "האביר האפל" (עם 158.4 מ"ד), "אינדיאנה ג'ונס וממלכת גולגולת הבדולח" (עם 100.1 מ"ד) ו"איירון מן" (עם 98.6 מ"ד). אגב, הפתיחה הזו של "קוואנטום" זיכתה אותו בפתיחה הטובה ביותר בהיסטורית הג'יימס בונדים, כשמחזיק השיא הקודם, "למות ביום אחר", השיג 47 מיליון דולרים 'בלבד'. כל השיאים הללו הופכים את "קוואנטום" להצלחה מסחררת, די בניגוד לדעה הרווחת בקרב המבקרים הישראלים, שהרוב טוען כי מדובר בשעתוק לא מוצלח של "זהות אבודה". אשתקד גרף מאט דיימון עם "זהות" סכום כמעט זהה של 69.3 מיליון דולרים בסוף השבוע הראשון שלו באקרני ארה"ב. מענין.

ב-nrgמעריב מספר הכתב איתי שטרן כי "קוואנטום" הפך להצלחה מסחררת גם בישראל, כשמכר 45 אלף כרטיסים ובטבלת סופי השבוע הרווחיים ביותר של 2008 בישראל, תפס את המקום השני אחרי "האביר האפל". ברם צריך לשים לב כי על פי הנתון של שטרן על "האביר האפל", יש להתיחס בזהירות למספר שנתן על קוואנטום, וסביר מאד שזה מספר משופץ של יחסי ציבור, ומשום שאין פקודת פרסום המחייבת את המפיצים הישראלים לפרסם נתוני קופות בישראל, הדבר נחשב מחתרתי לדעת ושטרן לא יכול היה לאמת את הנתון שלו. על פי הנתונים שלנו, "האביר" מכר 49,033 כרטיסים בישראל בסופה"ש הראשון שלו, בעוד שטרן מדווח על 53 אלף. הבדל משמעותי.

ובחזרה לארה"ב, לטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע האחרון: למקום השני ירד "מדגסקר 2", עדין עם גריפה מעולה בת 36.1 מיליון דולרים על פי הערכות. אחריו הקומדיה של פול ראד, "מודלים לחיקוי" (ש.ל.ר, Role Models) עם 11.7 מיליון דולרים בסופה"ש השני שלה באקרנים. "היי סקול מיוזיקל 3: גומרים תיכון" ו"צ'נג'לינג" סוגרים את החמישיה הראשונה עם סכומים נאים לשבוע הרביעי שלהם באקרנים, הם 5.9 מ"ד ו-4.2 מ"ד בהתאמה.

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?