תקציב רשות השידור יגדל אל מעבר מיליארד ש"ח

תקציב רשות השידור יגדל ב-2012 אל מעבר למיליארד ש"ח, כך אישר הועד המנהל של הרשות בהתאם לרפורמה המתוכננת לה. התקציב בן 1.003 מיליארד ש"ח מתוכנן להיות לא-גרעוני עבור הרשות (משמע היא לא תסיים את השנה בתוספת הפסדים בשל הרפורמה למשל), והועד המנהל סירב לאשר תקציב שכן היה גרעוני. מאידך, טרם נחתם הסכם סופי לרפורמה, והנהלת הרשות צריכה להציג תקציב חלופי (וכנראה נמוך יותר) למקרה שהיא לא תצא לפועל.

אשתקד, תקציב רשות השידור הגיע ל-816 מיליון ש"ח, אך בשל הרפורמה תאלץ הרשות להתמודד עם הפרשות לעובדים מועזבים כמו גם שיפור היכולות הטכנולוגיות בשידור. יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת, מסר: "בשנה שעברה אישרה רשות השידור, לראשונה מזה שבע שנים, תקציב מאוזן ובכוונתנו לעשות זאת גם השנה. המספרים מדברים בעד עצמם: רק מתווה של הרפורמה יאפשר את המשך קיומה של הרשות, ואני מקווה שהסכם המימון בין הרשות לאוצר יחתם בקרוב."

תקציב הרשות מחולק כך: משרד האוצר יעביר 730 מיליון שקל לרשות לישום הרפורמה, מתוכם כ-70 מיליון שקל מענק, 230 מיליון שקל הלוואה ו-400 מיליון הלוואת גישור עד למימוש הנדל"ן של הרשות; ובנוסף לתמיכת משרד האוצר, יועברו כספי האגרה וימומנו כ-230 מיליון ש"ח בהתאם למתווה שסוכם בין משרד ראש הממשלה, האוצר והרשות.

 

[…] רשות השידור מפיצה בימים אלה 'קול קורא' ליוצרים ולחברות הפקה להגיש הצעות במגוון רחב של נושאים, של סדרות וסרטים לשידור בערוץ הראשון ובפורמט HD. בהפקות מקור ישראליות אלו תשקיע הרשות כ-74 מיליון ש"ח, 2 מיליון ש"ח יותר מאשר הדרישה שקיבלה על עצמה במתווה הרפורמה בה שאושר בכנסת (15 אחוזים מהכנסותיה שיגדלו שנה-בשנה עד ל-36 האחוזים הנדרשים על פי חוק). עם זאת, מדובר על כ-7.378 אחוזים בלבד מכלל תקציב 1.003 מיליארד השקלים החדשים שלה לשנת 2012. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?