"עד החתונה זה יעבור" – ביקורת

"עד החתונה זה יעבור". ג'ייסון סיגל, אמילי בלאנט.

"עד החתונה זה יעבור". ג'ייסון סיגל ואמילי בלאנט.

כבר מזמן לא רציתי כל כך להמליץ על חצי ראשון של סרט כמו במקרה הזה של הקומדיה הרומנטית "עד החתונה זה יעבור" (במקור: "חמש שנות אירוסין"). הבעיה: בעוד שבסרטים רבים בשליש האחרון יש נפילה בקצב, בעניין, בבדיחות או בדרמה, ואז הסוף החביב מפצה מעט על הירידה, "עד החתונה זה יעבור" נמשך שעתיים, כך שבמקרה הזה יש שעה שלמה חלשה מאוד. חוסר האחידות, ההומור שלא עובד והקטעים הסתמיים של החלק השני רק מתעצמים כשהם באים אחרי שעה ראשונה מוצלחת ביותר.

"עד החתונה זה יעבור" איננה קומדיה רומנטית רגילה. טום הוא שף אמריקאי יהודי, ויולט היא פסיכולוגית חברתית נוצרייה והשניים מתגוררים יחד בסן פרנסיסקו. אנחנו רואים (בפלאשבק) איך הם נפגשו, אך הסרט מתמקד ביחסים ביניהם, במהלך תקופת אירוסיהם והמשברים שהם חווים כזוג מאוהב.

הסרט מסתמך רבות על הכימיה בין ג'ייסון סיגל ואמילי בלאנט, והם באמת נהדרים יחד. סיגל מצוין בתפקיד שכתב בשביל עצמו יחד עם במאי הסרט ניקולס סטולר. שניהם כתבו יחד גם את "החבובות" (2011) הנפלא, וסטולר ביים את סיגל ב"קח את זה כמו גבר" (2008), סרט הפריצה של סיגל כשחקן ראשי.

יש נקודה ברורה מאוד שבה נגמר החלק הטוב של הסרט ומתחיל החלק הלא-טוב-בכלל-למה-הם-עושים-את-זה-זה-לא-מצחיק-שייגמר-כבר: אחרי הקטע הכי טוב בסרט, מהטובים בקולנוע השנה, ובו טום וויולט שוכבים זה לצד זה במיטה ומנהלים שיחה שהופכת לוויכוח. בקטע אחד הם מצליחים לקדם את העלילה, להיות אמינים, דרמטיים ומצחיקים בו-זמנית.

"עד החתונה זה יעבור". ג'ייסון סיגל, אמילי בלאנט.

"עד החתונה זה יעבור". ג'ייסון סיגל ואמילי בלאנט.

ומה קורה אחרי זה? מעט קטעים משעשעים (במהלך קטע מרדף רגלי שכמו לקוח מסרט אחר, שאריות מ"החבובות" או משהו כזה) בין בליל קטעים משעממים, מיותרים, מביכים ולא-מצחיקים (הארוחה האחרונה שלו עם הוריו והקטע במעדנייה בשעת לילה מאוחרת, למשל), עד הסוף הצפוי.

דירוג: ★★½☆☆

עד החתונה זה יעבור
ארה"ב, 2012
הפצה: גלובוס גרופ, החל מה-05.07.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
ניקולס סטולר
תסריט:
ג'ייסון סיגל
ניקולס סטולר
משחק:
ג'ייסון סיגל
אמילי בלאנט
כריס פראט
אליסון ברי
לורן ווידמן
מימי קנדי

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?