"עידן הקרח 4" – ביקורת #2

"עידן הקרח 4: יבשת בתנועה".

"עידן הקרח 4: יבשת בתנועה".

אחרי שלושה סרטים מקסימים החליטו יוצרי סדרת "עידן הקרח" להוסיף את החלק הרביעי "עידן הקרח 4: יבשת בתנועה". כפי שנרמז משם הסרט, האירוע הגיאולוגי שמניע הפעם את העלילה הוא נדידת היבשות. בדומה לעלילת החלק השלישי בסדרה, גם הפעם אין הקפדה על היגיון היסטורי בנוכחות החבורה באירוע המדובר, וזה בסדר גמור. עם זאת, חוסר ההקפדה על היגיון בעלילה הוא כבר משהו אחר וכתוצאה מדובר בסרט חביב, עם בדיחות טובות פה ושם, שנראה שמטרתו הייתה בעיקר לחלוב עוד קצת הכנסות.

שלושת החלקים הראשונים בסדרה זכו להצלחה גדולה אך קרלוס סלדנה שביים את שלושתם, נעדר הפעם. במקום זאת, על מטלת הבימוי הופקדו מייק ת'ורמייר, שמעורב בסידרה מראשיתה, תחילה כאנימטור ומאחור יותר כבמאי, ולצדו סטיב מרטינו, שהיה חלק מצוות בימוי הסרט המופלא "הורטון שומע מישהו" ועבורו זו התנסות ראשונה בסדרת עידן הקרח. בתחום התסריט נמצאים מייקל ברג, גם הוא ותיק בעידן הקרח, ולצדו ג'ייסון פוקס, שזו התנסותו הראשונה בכתיבה לסרט באורך מלא ובוודאי שלסרט אנימציה.

יתכן וההחלטה להוסיף לבעלי הניסיון בסדרה כוחות חדשים נבעה מהרצון לרענן את המסך ולוודא הצלחה. כמו כן, סביר להניח שמטרת הבחירה בפוקס הצעיר היא להשאיר את הסרט עם יד על הדופק בכל מה שקשור בדור הצעיר והעדפותיו. מבחינה זו, אם הדור הצעיר מאופיין בטווח קשב קצר, יתכן שהסרט יהיה הצלחה.

בסרט הנוכחי נדידת היבשות גורמת לכך שמני הממוטה מופרד ממשפחתו.  הוא מוצא את עצמו מתרחק על קרחון יחד עם חבריו הוותיקים דייגו וסיד בעוד אהובתו אלי ובתו פיצ'ס נותרות מאחור. מכאן יעשה מני כל שיוכל על מנת לשוב לחיק משפחתו ולשם כך יהיה עליו להילחם בצמא, בסירנות ים ובעיקר בחבורת שודדי ים המונהגת על ידי קוף עם שגעון גדלות. מן הצד השני מנסה משפחתו של מני לשרוד ולהתקדם למקום מבטחים כשדרך פיצ'ס הצעירה מטפלת העלילה בדילמות רכות יותר הנוגעות לחברות, דימוי עצמי ועוד.

לחבורה הוותיקה המנסה לשוב הביתה נוספות דמויות רבות ובעיקר מצטרפים שחקנים מעניינים כמדבבים. בין השלל הרב ניתן למצוא את סבתו המטורללת של סיד המדובבת על ידי וונדה סייקס הנהדרת; קפטן גאט, מנהיג שודדי הים ושליט ימים שהכתיר את עצמו, המדובב על ידי פיטר דינקלייג', שהוא אחד הפרסונות הלוהטות כרגע בהוליווד; ושירה הנמרה שתמצא את דרכה לליבה של דייגו ומדובבת על ידי ג'ניפר לופז. גם אל משפחתו של מני מצטרפות דמויות רבות שמדובבות בין היתר בידי הזמרים דרייק וניקי מינאז' ובידי שחקנים כגון שון וויליאם סקוט ("אמריקן פאי") ורבל ווילסון ("מסיבת רווקות").

"עידן הקרח 4: יבשת בתנועה".

"עידן הקרח 4: יבשת בתנועה".

איכות הסרט בהחלט נופלת מזו של חלקי הסדרה הקודמים. הדמויות הרבות תואמות את המסרים הרבים מדי שנזרקים כלאחר יד לאורך העלילה וכאמור, נראה שלמעשה המטרה המרכזית של יוצרי הסרט היתה לחלוב פעם אחרונה את הדמויות המתוקות. התוצר משעשע, לעיתים מזכיר את השנינות המאפיינת את הסידרה, אך בעיקר מרגיש כמו חגיגה רנדומלית של דמויות אקראיות. את הקטנטנים זה כנראה יספק, מבוגרים יותר עשויים מעט להשתעמם, אך מה שבטוח, כדאי להקפיד להגיע בזמן כדי לא לפספס את הסרטון המקדים לסרט בו מככבת מאגי סימפסון והוא מתוק ומצוין.

דירוג: ★★★☆☆

עידן הקרח 4
ארה"ב, 2012
הפצה: פורום פילם, החל מה-28.06.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
סטיב מרטינו
מייק טורמייר
תסריט:
מייקל ברג
ג'ייסון פוקס
מייק רייס
דיבוב:
שון וויליאם סקוט
פיטר דינקלייג'
אלן טודיק
ג'וש פק
ג'ניפר לופז
ג'ון לגוויזמו
ניק פרוסט

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?