ביקורת: אהוב אותי / Quiéreme

להכיר את בידה דוקמפו פייז'ו דרך סרטו "אהוב אותי" אינו רעיון טוב. הבמאי ותסריטאי פתח בנקודת התחלה טובה מאד כשהסרט הראשון שכתב היה מועמד לאוסקר בקטגורית הסרט הזר הטוב ביותר. זה קרה לפני 24 שנים, אבל ספק אם פייז'ו השתבח עם השנים.

קשה לי לשפוט את פייז'ו כנגד עצמו, משום שסרטיו הקודמים לא הופצו בארץ בהפצה מסודרת. "אהוב אותי" החדש, מתהלך לו בתלם צפוי ביותר, אך בכל זאת מצליח להגניב הפתעות נעימות יותר ופחות, שמצליחות להשאיר חותם טוב. כבר מהרגע הראשון בסרט, אנו עדים לחייו הטובים של פאנצ'ו (אותו מגלם דאריו גרנדינטי המצוין). האישה שלו אוהבת ומעריצה אותו, ואיתה הוא גם פותח מסעדה חדשה בה יהיה השף הראשי. לאן ילך הסרט מכאן, אם לא להסתבכות הראשית, ואיזו הסתבכות תהיה ראויה יותר לקשר רומנטי אם לא משפחה שניה.

כאן מגיעה ההפתעה הראשונה (זהירות, ספוילר בהמשך). לפתע מופיעה בחייו של פאנצ'ו ילדה קטנטונת בשם אמפארו (כריסטינה ואלדיויאסו) המהתלת בצופים כהיתה בתו, כשלמעשה מדובר בנכדתו. הפתעה משעשעת ברגע טעון. חסד נעים. אמה של אמפארו, בתו של פאנצ'ו, מנסה לפתור את הבעיות בחייה ושלחה בינתים את בתה למשמרת אצל סבה אותו לא ראתה מימיה.

פאנצ'ו מצידו נזקק לקריאת ההתעוררות הזו ומחליט למצוא את בתו ולישר איתה את ההדורים, אחרי שנים שלא התראו. הוא טס לספרד עם אמפארו, ועובר להתגורר בביתה של בתו הנעדרת, שם הוא פוגש בחברתה הקשוחה, קונסואלו (אריאדנה גיל). בזמן שהוא מנסה למצוא את בתו, פאנצ'ו הולך ומתיידד עם נכדתו השובבית ומפורר אט אט את חומות הברזל של קונסואלו.

ואלדיויאסו הקטנטונת מצליחה לכבוש את המסך בהופעה רגישה עם מעט שובבות ילדותית בריאה. חרף גילה הצעיר, מצליחה הילדה ליצור תחושת הזדהות עמוקה עם חששותיה מהסב הלא מוכר והפחד שאימה לא תשוב. מגרנדינטי המצוין תמיד, ציפיתי לקבל קצת יותר משחק ויותר קיטוב של הדמות שלו. גרנדינטי מקפיד לגלם את הבחור הטוב, למרות שהפעם טובו אמור להיות מוטל בספק. בכל זאת, מדובר באבא שלא ראה את בתו מאז הרתה, שאז רמז לה עבות כי הוא מצפה שתפיל את התינוק ברחמה, והנה כעת משהוא מקבל את נכדתו שלא רצה, הוא פחות או יותר מסתפק בחשדנות קלילה כנגד היצור שנחת זה עתה בידיו ותחת אחריותו.

אריאדנה גיל מתחילה עם הבעות פנים נוקשות וסתמיות כמו של ליאור אשכנזי כעוס, אך לאט לאט משתפרת ההופעה שלה על אף המתווה הברור בדמות שלה. שזה פחות או יותר מה שאפשר לומר על כל הסרט. מהלך האירועים מסתדר בשורה מופתית כמו רבים הסרטים לפניו שהתעסקו בנושא הנטישות במשפחה, אך בכל זאת מוצא את הפינות שלו שבהן מצליח קצת לרגש, קצת להעציב, ופעם אפילו קצת לשעשע.

דירוג: ★★½☆☆

אהוב אותי
ספרד, ארגנטינה, 2007
95 דקות.
הפצה: לב סרטים ובתי קולנוע, החל מה-04.12.20078 בקולנוע.
בימוי:
בידה דוקמפו פייז'ו
תסריט:
בידה דוקמפו פייז'ו
שחקנים:
דאריו גרנדינטי
כריסטינה ואלדיויאסו
אריאדנה גיל

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?