"בלתי נשכחים 2" – ביקורת

"בלתי נשכחים 2". רנדי קוטור, סילבסטר סטאלונה וג'ייסון סטתהם.

"בלתי נשכחים 2". רנדי קוטור, סילבסטר סטאלונה וג'ייסון סטתהם.

גיא – "הבלתי נשכחים 2" מציג כמויות עצומות של אקשן, נוסטלגיה והומור עצמי, בלי עלילה כפויה, וכך באופן מפתיע למדי – הינו מוצלח אפילו יותר מקודמו בכל הפרמטרים. מתחילתו ועד סופו, "הבלתי נשכחים 2" הוא תענוג צרוף וחובה לכל חובבי האקשן – אך לא רק להם.

במאי הסרט, סיימון ווסט, שעל הקרדיטים שלו ניתן למנות את "המכונאי", "טומב ריידר" ו"קון אייר", למד היטב את תוצאות הסרט הקודם. ממש כאילו הקים ועדת חקירה בנושא ויישם את מסקנותיה נאמנה. התוצאה: מתן דגש על כל מה שהיה מוצלח בסרט הקודם, כגון שפע אקשן בלתי מתפשר עד כדי מוגזם, שלל אזכורים נוסטלגיים לכל מי שנשם במהלך שנות התשעים ושפע בדיחות על חשבון השחקנים עצמם. באופן פרדוקסלי משהו, עלילת הסרט הינה אחד האלמנטים המוצלחים בסרט דווקא בשל דלותה, שכן יש לזכור, מדובר בסרט אקשן ולא בדרמה או במותחן. לכן, מעצם העובדה שהסרט אינו מתיימר להיות מה שאינו ומתמקד אך ורק במה שהוא באמת – התוצאה מוצלחת.

העלילה חוזרת אל צוות הגברתנים המזקדנים שכולנו מכירים כל כך משנות התשעים או אם יש לכם הוט (אז אפשר לראות את רובם על בסיס יומי, בעיקר את סרטיו של דולף לודגרן). הפעם הצוות מתחדש בחבר חדש המפגין יכולות מבטיחות, אולם אירוע בלתי צפוי (לא ממש) במהלך משימה שאמורה להיות "שגרתית" (עד כמה שמשימה של לצוות מחסלים בינלאומי יכולה להיקרא "שגרתית"), טורף את כל הקלפים ומוביל את הצוות למשימה חדשה, מורכבת ומסוכנת.

הבעת רגשות מצד צוות השחקנים לא תמצאו בסרט. גם יכולות משחק מורכבות ככללותן מעבר להדגשת כאב פיזי, אינן אמינות בעליל. אך יש לזכור כי הקאסט כולו בנוי מכוכבי אקשן שהצטיינו כידוע בצילומי סלו-מושן של אלימות ושימוש בכלי משחיט. הא ותו לו! לעזרתם, מוצמדים גם אפקטים מושקעים, מרשימים ושתורמים רבות להנאה מהצפיה בסרט. חכו לצפות בסצינת הפתיחה, בכדי להבין על מה אני מדבר.

"בלתי נשכחים 2" הינו כאמור, סרט אקשן מעולה ומהנה ביותר. בהחלט שווה כניסה לרכב ונסיעה לקולנוע. חובה לכל מי שהתפעל אי פעם מהבעיטה המסובבת של ואן דאם שצולמה מארבע זויות שונות, שתיים מהן לפחות, בהילוך איטי.

בלתי נשכחים 2
ארה"ב, 2012
הפצה: החל מה-16.08.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
סיימון ווסט
תסריט:
קן קאופמן
סילבסטר סטאלונה
ריצ'ארד וונק
משחק:
סילבסטר סטאלונה
ג'ייסון סטתהם
ג'ט לי
דולף לודגרן
צ'אק נוריס
ז'אן קלוד ואן דאם
ברוס וויליס
ארנולד שוורצנגר

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?