"מלכוד 73" זכתה במכרז הרשות השניה לסדרה על מלחמת יום כיפור: 1.1 מיליון ש"ח מימון

מוש דנוןהמיני-סדרה "מלכוד 73" של עדה אושפיז ונורית קידר, זכתה במכרז של הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו, להפקת סדרת תיעודית לרגל 40 שנה למלחמת יום כיפור. המיני-סדרה נבחרה מבין 15 הצעות שהוגשו במכרז, ותזכה למימון הפקה בגובה 1.1 מיליון ש"ח.

מוש דנון יפיק ועדה אושפיז ("אסורות") ואמיר מרמור אמונים על התסריט של "מלכוד 73", אשר משרטטת דיוקן של הדור אשר חווה את מלחמת יום כיפור. המיני-סדרה חושפת את השבר, המהפך, השינוים והקבעונות שהתעצמו בעקבות המלחמה, באמצעות עדויות של אנשי מפתח בפוליטיקה ובתרבות הישראלית, בינהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, ראש המוסד לשעבר אבי דיכטר, הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, השר משה (בוגי יעלון), חברי כנסת, איש העסקים רמי לוי, יו"ר איי-די-בי נוחי דנקנר, הסופר דויד גרוסמן, המשורר רוני סומק, הבמאי עמוס גיתאי והמוסיקאי רמי פורטיס. "מלכוד" שמה דגש על סיפורו האישי של כל אחד מהמשתתפים, על מטעניו הרגשיים, על אהבותיו ושנאותיו בדרכו הציבורית, ועל חווית מלחמת יום כיפור שלו- כאשר כל דמות היא חלק בפאזל השלם, בתמונה גדולה יותר של תהליכים מרכזיים והתמודדויות משותפות בעיצוב הזהות הישראלית החדשה.

חברי הועדה המקצועית ברשות השניה נימקו את בחירתם: "ההצעה מתמקדת בצורה הטובה ביותר בתכנים ישראליים חברתיים ומביאה לידי ביטוי תהליכים מרכזיים שהשפיעו על עיצוב הזהות הישראלית החדשה, ותורמת לשיח הציבורי בנושא השפעותיה של המלחמה על החברה בישראל לפני ואחרי המלחמה מבחינה חברתית, כלכלית, צבאית, מדינית, פוליטית ותרבותית. ניכר כי בוצע תחקיר מעמיק בראיה כוללת ורצינית. הסדרה מאפשרת התבוננות מחודשת ומעניינת של השפעות המלחמה על עיצוב דמותה של החברה הישראלית כפי שהיא משתקפת בדורנו."

המיני-סדרה תורכב משלושה פרקים נושאיים שישודרו ב-2013 עם מלוא 40 שנה למלחמה: פוליטי, חברתי-כלכלי, ופרק תרבותי. העדויות האישיות תגובנה בחומרי ארכיון, ותצולמנה ברובן בתוך עולמם הפרטי של המשתתפים, בבתיהם האישיים, בסביבה חילונית ודתית.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?