HOT מעלה שני ערוצי HD; רשת מבקשת הקלות; קולנוע חדש בבאר שבע

חברת הכבלים HOT הכריזה על פתיחת שני ערוצי HD (היי-דפינישן) חדשים. ולא בערוצי סרטים או ערוצי סדרות עסקינן, אלא בערוץ אופנה (FTV HD) וערוץ מוסיקה (MTVN HD). כדי שנוכל לראות את הפרטים הקטנים בדברים שבאמת חשובים…?

קברניטי הוט נראים לי יותר ויותר מנותקים מהקהל שלהם. למול העושר המצוין שמציג שירות ה-VOD, ניצבת פעילות אנטי-קהל מובהקת מצד החברה, המתבטאת בהסרת ערוצים פופולרים (AXN בראשו, כמו גם CNN וסטאר-וורלד) ולא מענינים בכלל המאבקים הפנימיים שהיא מנהלת מול חברות ההפקה של הערוצים הללו. ראו כי yes התמקדו בסרטים כשעלו לאויר (לפני שנים), הגדילו את היצע ערוצי הסרטים שלהם באיחור לא-אפנתי בכלל. ראו כי yes מתמקדים בסדרות בימינו, והגדילו את היצע ערוצי הסדרות שלהם באיחור קל הפעם, אך לעומת זאת, הסירו שני ערוצים מרכזיים – הם AXN וסטאר וורלד. והפעם, בצעד שנראה רק כרצון לומר "לנו יש יותר", הם מוסיפים שני ערוצי HD שהיתרון שלהם באיכות הינו זניח לחלוטין. למיטב ידיעתי, ערוץ אופנה אינו מאופין בפיצוצים רבים ומרדפים מותחים שאמורים להצדיק תשלום מיוחד עבור איכות התמונה. גם ערוץ מוסיקה לא.

מנין ערוצי ה-HD של הוט עלה בכך ל-7, והנוכחיים הם: ערוץ HOT Definition HD, ערוץ EuroSport HD, ערוץ National Geographic HD, ערוץ VOOM HD וערוץ ספורט 5 HD. בנוסף מכניסה הוט – באיחור של שנים מספר אחרי יס – את ערוץ העסקים והכלכלה "בלומברג".

ובחדשות אחרות

זכיינית ערוץ 2, רשת, פנתה לשרי הממשלה בדרישה להתערבות ממשלתית ומתן הקלות לזכיינית על מנת לאפשר לה להשיב הפקות מקור למסלולן, לאחר שזו ביטלה או הקפיאה כמה מהן מטעמי תקציב בזמן משבר כלכלי זה. הדרישה מגיעה יום אחד אחרי שהזכיינית השניה של ערוץ 2, קשת, הכריזה כי תמשיך בהפקות המקור שלה בקולנוע ובטלויזיה.

—–

אתר סרט דיווח כי היום (ה') יחנך קומפלקס קולנוע באר-שבעי גדול עם 12 אולמות קולנוע. מעבר למספר האולמות הרב ביחס לדרום (ב"יס פלנט חיפה" יש 23 אולמות), קומפלקס בית הקולנוע החדש צויד במקרן IMAX תלת מימדי. הקומפלקס ממוקם במרכז ONE בבאר שבע, ונגיש לנכים.

—–

ואם כבר הזכרתי את ה-VOD בכתבה על הוט, כדאי לדעת ש"הקומדי סטור" תעלה בשלמותה בשירות ההזמנה בתשלום. זה כמובן אחרי שלופים של הסדרה הוצגו בערוץ "ביפ" במשך שנים מספר.

—–

חברת התקשורת Orange (לשעבר "חברה סלולרית" 🙂 פתחה אתר תוכן שמאפשר הורדת סרטים וסדרות חוקית מהאינטרנט למחשב (ומשם לסלולרי?), בשם OrangeTime. השירות פתוח לכלל הציבור ולא רק ללקוחותיה (אך ההזמנה מהירה יותר ללקוחות אורנג', היות והחיוב נכנס לחשבון החודשי שלהם ולא באמצעות הקלדת פרטי כרטיס אשראי), ומכיל בעיקר כותרים שהספיקו להגיע כבר ל-DVD. הסרטים החדשים יותר ("אני האגדה", "הממלכה האסורה", "הסודות" של אבי נשר) עולים 14.90 ש"ח, בעוד סרטים ישנים יותר ("בתול בן 40", "מטריקס") עולים 9.90 ש"ח. פרק בסדרה אמריקאית ("האוס", "רוק 30") עולה 4.90 ש"ח, בעוד פרקים בסדרות ישראליות ("הבורגנים", "בנות בראון") אינם בתשלום.

[…] ואגב יס, החברה בחרה כבר חברה שתקים את הפלטפורמה החדשה שזקוקה לה החברה כדי לספק שירותי VOD באמצעות האינטרנט ובשילוב של קליטת השידורים באמצעות הלוין בממיר אחד, כך על פי גלובס. התוספת האינטרנטית היא תשובה לחברת פרטנר שנכנסה לשירותי VOD באינטרנט עם אורנג' טיים. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?