"המדריך לאהבה" – ביקורת

"המדריך לאהבה". מוניקה בלוצ'י, רוברט דה נירו.

"המדריך לאהבה". מוניקה בלוצ'י, רוברט דה נירו.

"המדריך לאהבה" מציג שלושה סיפורים על שלוש התאהבויות, כל אחת אמורה לייצג שלב אחר בחיים. במרכז כל עלילה מככבות סצינות קלילות ומטופשות, קומדיות מצבים תמימות עד חסרות תיחכום והתוצאה היא קומדיה מבוגרת נוטפת רומנטיקה, שרק שפה כמו איטלקית מסוגלת להחזיק בה מעמד בצורה סבירה. הסרט מתאים בעיקר לגיל השלישי שיוכל להיאנח בנחת אל מול שלל סיטואציות מיניות וקומיות שכיום בעיקר נראות על בימות התיאטרון.

במאי הסרט הוא ג'ובאני ורונסי האיטלקי, ועם שניים נוספים הוא גם עומד מאחורי התסריט. הסרט מבקש להציג סיפורי אהבה שכביכול מציגים שלושה שלבי גיל או התפתחות עוקבים, בעוד קופידון מניע אותנו מסיפור לסיפור. על אף הבלחות משעשעות, התסריט בעיקרו חלש ולא שלם; סיפור המסגרת מיותר; העלילות לא-מאוד-הגיוניות והדמויות לא משכנעות או עמוקות מאוד. כל סיפור מותיר תחושה שורונסי ושותפיו בעיקר רצו להראות אהבה שמחה, גם אם אין מאחוריה היגיון עלילתי.

בסיפור הראשון אנו פוגשים עורך דין צעיר ומאוהב שנשלח הרחק מאהובתו במסגרת העבודה. הכפר המרוחק אליו הוא מגיע חושף בפניו סגנון חיים צבעוני ושונה מזה המוכר לו והוא עד מהרה נסחף פנימה, במיוחד בעקבות צעירה יפה ומשוחררת בה הוא פוגש. במרכז הסיפור השני עומד מגיש טלוויזיה וותיק ומצליח שבעקבות מפגש מיקרי עם פסיכיאטרית צעירה נמשך להרפתקה מינית משעשעת, שמגלה לו פן חדש בעצמו אך גם משנה את חייו מקצה אל קצה.

"המדריך לאהבה". קרלו ורדונה.

"המדריך לאהבה". קרלו ורדונה.

בסיפור המסיים מככב רוברט דה נירו (שנראה שלא שכח את האיטלקית שלו מימי "הסנדק 2"), כפרופסור אמריקאי שעובר להתגורר ברומא לאחר פרידה מאשתו וניתוח קשה, ושם הוא מתאהב בבתו של שוער הבנין (מוניקה בלוצ'י), כנגד כל פערי הגיל והמעמד.

לא כל כך ברור מה עושה דה נירו בסרט הזה. אולי זו ההזדמנות להתנשק עם מוניקה בלוצ'י ואולי עם הגיל הוא החליט להתאים את עצמו לקהל מבוגר יותר. כמובן שהוא עדיין מוכשר אך האמריקאיות שלו מעלה את המחשבה שאם הסרט היה עשוי כולו באנגלית, יש סיכוי שהוא כלל לא היה מגיע למסכי הקולנוע. העובדה שהוא מצולם באיטליה ומדובר בשפה הרומנטית הזו מעירה סלחנות מסוימת כלפי העלילות הטיפשיות והדמויות הלא מפותחות. לסיכום, מומלץ לבעלי סבלנות היוצאים לדייט רומנטי במיוחד או כאמור, לקליינטים מהגיל השלישי שקומדיות מצבים בימתיות כמו 'אני פה בגלל אישתי' הצחיקו אותם. להם צפויה הנאה אמיתית וזה גם משהו.

דירוג: ★★½☆☆

המדריך לאהבה (איטליה, 2011)
בימוי: ג'ובאני ורונסי | תסריט: אוגו קיטי, ג'ובאני ורונסי | משחק: רוברט דה נירו, מוניקה בלוצ'י, ריקרדו סקמרקו,
הפצה: יונייטד קינג, החל מה-13.12.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?