שוברי קופות 29.12.08: סופה"ש של הקומדיות

לבלי ספק, סוף השבוע של חג המולד 2008 היה סוף שבוע של קומדיות. על החמישיה העליונה בטבלת שוברי הקופות בארה"ב חולשים סרטי הקומדיה של אוון ווילסוןג'ניפר אניסטון, אדם סנדלר וג'ים קארי. באמצע בינהם התברגו שתי הדרמות הנוסעות בזמן של בראד פיטקייט בלאנשט, וטום קרוז.

על פי הערכות,  "מארלי ואני" (ש.ל.ר, Marley & Me) בכיכובם של ווילסון, אניסטון וכלב לברדור חמוד, גרף 37 מיליון דולרים, ועקף בהרבה את ההצלחה הכלבלבית הקודמת מהשנה – "בברלי הילס צ'יוואווה" עם 29.3 מ"ד. "סיפורים לפני השינה" תפס את המקום השני אחריו עם 28.1 מיליון דולרים, ועקף רק במעט את בלאנשט ופיט ב"הסיפור המופלא של בנג'מין באטן", שגרף 27 מיליון דולרים (ואולי נראה שבתוצאות הסופיות יתהפכו המקומות על סטיות הערכה – אל תשכחו לבדוק מחר בעמוד שוברי הקופות של מדור הסרטים והקולנוע).

"מבצע ואלקירי" קצת אכזב בסופו של דבר, כאשר על פי ההערכות, גרף רק 21.5 מיליון דולרים. זאת, אגב, חרף ביקורות טובות יחסית שצבר, אך אל לנו לשכוח שהאמריקאים לא אוהבים לראות סרטי מלחמה על המסך הגדול. בהמשך להשוואה משבת בין "מבצע" לבין "להציל את טוראי ריאן", אזכיר שטוראי ריאן הביא 30.5 מ"ד הביתה.

בסוף השבוע השני שלו, "יס מן" עם ג'ים קארי הוסיף עוד 16.4 מיליון דולרים למצבור כולל של 49.5 מיליון דולרים. סכום נאה מאד ביחס לביקורות ההפכפכות שקיבל שם (כבר אמרתי שמאד אהבתי אותו, נכון? גם נטלי וגיא אמרו). מדובר בירידה קטנה מאד ביחס לשבוע שעבר (18.3 מ"ד).

האכזבה הגדולה בסוף השבוע של חג המולד שייכת ל"ספיריט" (ש.ל.ר, The Spirit) של פרנק מילר, שגרף רק 6.5 מיליון דולרים על פי ההערכות. סרטו הקודם של מילר, "עיר החטאים" גרף 29.1 מיליון דולרים בסופ"ש הבכורה שלו באקרנים, אך לזכותו של ספיריט יאמר כי הופץ ב-700 בתי קולנוע פחות מ"עיר" (2,509 מול 3,230). לרעתו יאמר שכמעט כל המבקרים בארה"ב תמימי דעים שמדובר בסרט גרוע.

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?