"ארגו" – ביקורת

"ארגו". בן אפלק.

"ארגו". בן אפלק.

"ארגו" הוא פשוט סרט מצוין: מרתק, סוחף, מעניין ואפילו מרגש – ומובטח כי תישארו דבוקים לכיסא מבלי שתשימו לב שחלפו שעתיים. עבור הבמאי וכוכב הסרט בן אפלק, מדובר גם ב'תיקון' של "גנב עירוני", הסרט הקודם בו כיכב וביים – והרס, באמצעות כפיה של עצמו על הצופה בתצלומי קלוז-אפ עצמיים ארוכים-להחריד, ומיותרים.

נראה כי אפלק השחק-במאי התבגר ב"ארגו", והפנים כי טובת הסרט לא תמיד מחייבת את הצגת פרצופו הסובל על המסך, בכל רגע נתון. ביחס ל"גנב עירוני", כאן אפלק לוקח צעד אחורה מתפקיד השחקן, ובה בעת זינק קדימה כבמאי – ואפשר רק להתרשם ולהתפעל מהתוצאה.

עלילת הסרט מבוססת על אירועים אמיתיים שהתפרסמו בעיתון, ומתמקדת בסיפורם האישי של 6 עובדי השגרירות האמריקאית בטהרן ערב השתלטות ההמון הזועם על השגרירות במהלך מה שנודע לימים כ"המהפכה החומייניסטית" באיראן. כפי שמתגלה עם התקדמות העלילה, גורלם של אותם 6 עובדים יהיה שונה ביותר מזה של עמיתיהם לעבודה, ונפסיק את חשיפת הפרטים כאן.

המשחק בסרט מוצלח ביותר, כמו גם ליהוק השחקנים – חלקם בלתי מוכרים וחלקם ענקים כמו ג'ון גודמן ואלן ארקין. הטרנספורמציה שעברו חלק מהשחקנים בכדי להיראות כהעתק מושלם של הנפשות האמיתיות מאחורי הדמויות בסרט – מדהימה. ואפילו אפלק מצליח שלא לעצבן בתפקיד שמול המצלמה (גילוי נאות: אנחנו לא כל כך סובלים אותו שם).

חייבים לחזור ולשבח את הצלחתו של אפלק כבמאי, ונוסיף כי בסרטו זה הוא מצליח לשלוט בקהל הצופים שלו ביד רמה: כשהוא רוצה בכך, הוא משרה מתח, ציפייה, ואפילו ניתן לומר – אימה-של-ממש מהבלתי נמנע. לעיתים, כשסרט הוא כל כך טוב וכל כך מהנה, אין צורך להכביר במילים וכל שנותר הוא פשוט לחזור שוב ושוב ולהמליץ על הסרט. אז זהו בדיוק המקרה ב"ארגו".

דירוג: ★★★★½

ארגו (ארה"ב, 2012)
בימוי: בן אפלק | תסריט: ג'ושוע בירמן, כריס טריו | משחק: בריאן קרנסטון, בן אפלק, ג'ון גודמן, קייל צ'נדלר
הפצה: גלובוס גרופ, החל מה-03.01.2013 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

[…] "ארגו" – הביקורת של נטלי וגיא דולינגר […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?