שוברי קופות 12.01.09: קלינט איסטווד מתעלה על עצמו

הסרט החדש אותו ביים ובו גם מככב קלינט איסטווד, "גראן טורינו" (ש.ל.ר, Gran Torino), הוכיח שוב לעולם כי איסטווד ממשיך להיות רלבנטי, ומצליח לזכות גם באהדת המבקרים וגם באהדת הקהל. אחרי הצלחה מדודה לדרמה "ההחלפה", "גראן טורינו" גורף בשבוע הראשון שלו בהפצה נרחבת בארה"ב, כ-29 מיליון דולרים. הסרט כבר רץ בהפצה מוגבלת ארבעה שבועות טרם זה, והסכום המצטבר מוערך ב-40 מיליון דולרים.

את המקום השני תפסה הקומדיה של אן האת'וואי וקייט האדסון, "מלחמת הכלות", שלא זכה לאהדה מיוחדת מצד המבקרים בארה"ב. הסרט גרף על פי הערכות, כ-21.5 מיליון דולרים, פער מכובד מ"גראן טורינו". בפער פצפון אחרי הקומדיה, התגנב סרט האימה של דיויד ס. גויר (שהשתתף בכתיבת התסריט של "האביר האפל" ו"באטמן מתחיל"), "טרם נולד" (ש.ל.ר, The Unborn), עם 21 מיליון דולרים.

בשבוע שעבר, הקומדיה של אוון ווילסון וג'ניפר אניסטון שלטה שבוע שני בקופות, בעיקר בזכות העובדה ששום סרט חדש בפרופיל גבוה יצא לאקרנים בארה"ב, והפעם נחת הסרט "מארלי ואני" (ש.ל.ר, Marley & Me) שלהם במקום הרביעי והמכובד, עם 11.3 מיליון דולרים (ירידה של יותר מ-50% מהשבוע שעבר). המפתיע מכל אולי, הוא ש"הסיפור המופלא של בנג'מין באטן" – סרט ארוך וכבד שאינו מתאים לרוח כל אדם – עושה חיל בארה"ב, ותפס לו את המקום החמישי בטבלת שוברי הקופות בשבוע השלישי שלו, עם תוספת של 9.5 מיליון דולרים המצטברים ל-94.3 מ"ד בסך הכל. ביקורת של גיא ונטלי על "הסיפור" תעלה באתר ביום רביעי הקרוב.

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?