מיזוג ערוץ 10 לערוץ 2: איום או אמת?

רשתערוץ 10 מנהל כבר יומיים מגעים עם זכיינית ערוץ 2, "רשת", במטרת מיזוג עימה. ברגעים הראשונים זה נראה לי כמו סתם איום שמנסה להפעיל ערוץ 10 כדי לקבל הקלות במחויבויות שלו כלפי הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו, מחויבויות שהוא מתקשה לעמוד בהן. אבל כדור השלג כבר יצא לדרך, וראוי ליחס לכך חשיבות.

לפי אתרי הכלכלה השונים, ערוץ 10 ורשת פנו לרשות הישראלית להגבלים עסקיים, רשות שעשויה לסנדל את המהלך אם יכנס לשלבים מתקדמים. הרשות בינתים טוענת שתדחה כל ניסיון למיזוג בין ערוץ 10 לרשת, אך בינתים הם מתקדמים בלעדיה (ויכולים להמשיך כל עוד הם אינם מוסרים מידע מסחרי זה לזו).

ה"מיזוג" בין ערוץ 10 לרשת יכול ללבוש שני פנים. האחד, אומר שבעלי המניות המרכזיים בערוץ 10 יכנסו כשותפים בזכיינית רשת, עד 50% ממנה כולם יחד, ערוץ 10 יסגר, והרשות השניה תוציא מכרז להפעלתו מחדש; והשני, אומר שרשת תוותר על ימי השידור שלה בערוץ 2 (נו, באמת) ותעבור להפעיל את ערוץ 10 במשותף עם החברה המפעילה הקיימת.

סגירתו של ערוץ 10 תותיר את מדינת ישראל עם ערוץ עממי-מסחרי יחיד. שוק הפרסום כבר לא יוכל להתחלק בין שני הערוצים (למרות שכרגע ערוץ 10 לא אטרקטיבי מדי למפרסמים, אבל נניח שבעתיד יהיה יותר נחשק) מה שיחזק את מפעילות ערוץ 2 להתנהג ככלות שירצו מול משרדי הפרסום והלקוחות. המחסור באלטרנטיבות גם עשוי לאפשר לערוץ 2 לעשות ככלות העולה על דעתו בענין לוח השידורים שלו, משמע יותר תוכניות אקטואליה או שעשועונים למינהם, פחות הפקות מקוריות, וכהנה וכהנה. דבר כזה יצריך התערבות עמוקה יותר של הרשות השניה, דבר שאינו מיטבי עבור אף אחד מהצדדים. ומה בדבר אלפי המשרות שילכו בתוהו?

[…] המיזוג בין רשת לבין ערוץ עשר מרחפת באויר כבר שנים, עוד כשערוץ 10 היה מתחרה של ערוץ 2 המופעל בידי שתי […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?