"הקרודים" יתקן את "שומרי האגדות" ואת התדמית של דרימוורקס?

מאת רותם סופר
"הקרודים".

"הקרודים".

"הקרודים" הוא סרט האנימציה הראשון שאולפני 'דרימוורקס' (DreamWorks) מוציאים השנה לאקרנים (עלה בארץ ובארה"ב בסוף השבוע הזה), ואחריו יבוא "טורבו" (באיזור יולי הקרוב). השניים ינסו לשפר את יוקרתם של אולפני האנימציה, אשר ספגו שתי מכות כואבות באחרונה כאשר סרטם האחרון נחל כישלון בקופות, וכאשר אולפני פאראמאונט לא חידשו את חוזה הבלעדיות מולם.

הסרט האחרון של דרימוורקס עד עתה היה "שומרי האגדות" התלת מימדי שפתח בארה"ב עם 23.8 מיליון דולרים בלבד. לשם השוואה, "שרק" המקורי (2001) פתח עם 42 מיליון דולרים בארה"ב, ללא מחירי כרטיס יקרים יותר של תלת מימד, אבל כן עם הצלחה ביקורתית משמעותית. "שומרי האגדות" המשיך להרוויח בארה"ב כ-103 מיליון דולרים ומחוצה לה עוד כ-200 מיליון, לעומת "שרק" שגרף בתוך ארה"ב כ-267 מיליון דולרים ומחוצה לה עוד 216. סך הכל הרוויח "שרק", ללא עזרת התלת מימד, כ-180 מיליון דולרים יותר מאשר "שומרי האגדות". וזה רק "שרק". "מדגסקר" פתח בארה"ב עם 47 מיליון דולרים, ו"קונג פו פנדה" פתח עם 60 מיליון.

במבט רחב יותר, דרימוורקס נראים כמשתרכים מאחורי אולפני דיסני ופיקסאר שיוצרים יחד סרטים בעלי תוצאות טובות בהרבה (סרטם האחרון, "ראלף ההורס", פתח עם 49 מליון דולר). אלה מוציאים כסרט אחד בלבד בשנה לעומת שניים-שלושה של דרימוורקס, וכך נדמה שדרימוורקס מעדיפים להתעסק בכמות ולא באיכות של סרטיה. העיסוק במספר הסרטים ולא באיכותם מפחית מאותה איכות, ועל כן מפחית גם מציפיות הקהל מסרטי אולפנים אלו.

"הקרודים" שינסה כעת להחזיר לדרימוורקס את יוקרתה כאמור, מספר על משפחה פרהיסטורית שברגע אחד חייה משתנים והיא צריכה ללמוד להתרגל לעולם חדש שלא הכירה עד עתה. כל אחד מבני המשפחה, מקבל את השינוי הזה בצורה שונה, ולמרות שאין עומק רב מדי לכל הדמויות, בקלות אפשר להיכנס לתודעה של כל אחת מהן ולחשוב איך היינו פועלים במקומה, או לפחות לנסות להבין את מניעיה.

האבא, גרוג (ניקולס קייג', שעושה עבודת דיבוב נהדרת), הוא איש העולם הישן שלא מאמין בשינויים. הוא מאמין בעובדות, הוא יודע מה הוא צריך לעשות כדי לשרוד וכך הוא גם מעביר את מרבית חייו, במקום לחיות באמת. איפ (אמה סטון), בתו וגם הדמות הראשית בסרט, היא נערת העידן המודרני והיא סקרנית – רק רוצה ללכת ולגלות דברים חדשים, לא משנה כמה סיכונים יהיו בדרכה. היא חיה למען החדשנות והגילויים ואינה מודעת היטב לעולם האמיתי. גאי (ריאן ריינולדס), הבחור החדש, הוא כבר איש העתיד, האינוונטור, הוא חושב הלאה. יש לו רעיונות והוא מיישם אותם, ובכך מייעל ומשפר את חייו.

כל אחת מהדמויות בסרט נאלצת לעבור שינוי מסוים, ברם השינוי הגדול מכולם נעשה על-ידי גרוג שמבין אט-אט ששינויים וחידושים לא תמיד מזיקים ויוצא מהקיבעון המוחי שלו. "הקרודים" הוא הסרט הראשון של אולפני דרימוורקס שמופץ בארה"ב ובעולם באמצעות אולפני פוקס (20th Century Fox), אחרי שחוזה הבלעדיות של DW עם אולפני פאראמאונט לא חודש. על פי צפי חזאי הקופות בארה"ב, יפתח הסרט עם למעלה מ-40 מיליון דולרים במולדתו.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?