אתנחתא מוסיקלית: השיר ההוא מ"ואלס עם באשיר"

את "ואלס עם באשיר" ראיתי פעמיים, ובשתיהן נורא נהנתי מהשיר שמתנגן ברקע כאשר מומחז הזיכרון של אחד החיילים מהספינה שבה שט אל חופי עזה (הסצינה בה הוא עוזב את הספינה על גופה העירום של מישהי). בכלל לא עלה בדעתי שאני מכיר את השיר, ויחסתי את הבחירה של מקס ריכטר לשירים עלומים, כמו שבדרך כלל קורה.

פתאום, לפני כמעט מחודש, שמעתי לפתע את השיר ברדיו. רדיו? ועוד גלגלצ? זה בטח שיר מוכר! יצאתי למסע חיפושים מפרך בניסיון לגלות את שמו של השיר. פיזמתי את המנגינה הקופצנית של השיר שוב ושוב באוזניו של כל מי שהסכים לשמוע. איש לא הבין על מה אני מדבר.

פתאום, השבוע, השמיעו את השיר שוב בגלגלצ באיזו שעת לילה מאוחרת. השדרנית, שנשמעה יותר 'הפוכה' ממני, טרחה לספר על שם השיר. Enola Gay של OMD. "בוודאי!!!" חשבתי, "איך לא עליתי על זה קודם?!" טוב, שיר משנות השמונים שכמעט לא מנגנים ברדיו (הכיצד זכיתי לשתי השמעות בחלון זמנים קצר כל כך, אני עדין לא יודע), לא כ-ז-ה נורא ששכחתי. מזל שיש יו-טיוב:

אגב, מקור שם השיר, Enola Gay, הוא בשם המטוס האמריקאי (וויקי) שהפיל את הפצצה על הירושימה (וויקי אחר) בזמן מלחמת העולם השניה. המטוס עצמו, נקרא על שם אימו של טיס המטוס (פול טיבנס), הגברת אנולה גיי טיבנס.

שיוכים: מחוץ לענין
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?